vineri, 21 octombrie 2022

SALATRUC-VALEA UZULUI-TESCANI-BACAU-POPLANA,31.05.2022

A  TREIA  ZI, CIRCUITUL MOLDOVEI,31.05.2022

Dimineata am plecat pe Valea Uzului.Drum lung neasfaltat,rar circulat,secundar,care leaga Moldova de Transilvania la granita dintre judetele Bacau si Harghita.Mergem sa vedem Cimitirul Eroilor de la Valea Uzului.In copilarie il auzeam pe bunicul meu povestind intamplari de aici,el lucrand la construirea unor cabane forestiere,dulgher fiind!
















Ne vom intoarce spre Poiana Uzului si langa baraj vom vizita Schitul Sfantul Efrem Sirul.







Vom opri deasupra barajului dar intrarea pe soseau ce trece pe baraj e interzisa.








In drum spre Bacau vom opri la Tescani,unde vom vizita doar pe dinafara deoarece era inchis,Muzeul George Enescu,fost Conacul Rosetti.




Plecam mai departe si ne oprim in Bacau.Aici vizitam centrul orasului ,noua catedrala,apoi frumosul parc de pe malul Bistritei numit si Delta Bacaului,care arata foarte bine,bacauanii gasesc aici un colt de natura foarte frumos,cu amenajari deosebite!Avem ocazia sa vedem interiorul catedralei care ne-a uimit prin frumusetea mozaicului care inlocuieste mai noi clasicile picturi religioase.












Insula de Agrement de pe malul Bistritei,un loc de relaxare in aer liber al bacauanilor !










Vizitam apoi Biserica Romano Catolica !




Biserica Franciscana din Bacau.



Biserica Sf.Nicolaie.







Curtea Domneasca si Biserica Precista.



Monumentul de langa Catedrala Metropolitana.






De aici plecam mai departe spre Vaslui ,ne vom opri la Manastirea Poplana. 





Continuam drumul cautand un loc de campare,se lasa seara,trecem un deal,aici vazusem locuri de campare dar Marius vrea sa gasesca ceva mai pe placul lui ,asa ca vom cobori dealul si ajungem intr-un sat uitat de lume ,Valea Caselor,inapoiat,de nu prea iti vine sa innoptezi pe aici.Daca tot am ajuns pana aici ,stiam ca exista o manastire in aceasta locatie,asa ca ne vom apropia de ea.Viorica va merge la Manastirea Sfintii Apostoli Petru si Pavel, eu nu mai am chef,sunt obosita.Dupa ,ne vom intoarce inapoi,vom urca dealul si vom campa pe un drum secundar,un loc foarte frumos de campare cu privelisti superbe spre Fundu Tutovei si Poplana.Asa incheiem a trei zi prin Moldova,aici pe deal la Poplana in cantec de ciocarlii si greieri.Fascinanta seara!Jos,Manastirea din Valea Caselor.Stati aproape sa vedeti ce va urma in ziua urmatoare! Vedeti filmul de mai jos!
Pe deal la Poplana.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...