marți, 25 octombrie 2022

MANASTIREA CETATUIA-jud.Iasi,4.06.2022

 Mănăstirea Cetățuia din Iași este o mănăstire ortodoxă de călugări, ctitorită în secolul al XVII-lea de voievodul Gheorghe Duca (1665-1666, 1668-1672 și 1678-1683). Așezată pe un deal înalt din partea de sud a Iașului, de unde se poate vedea o frumoasa panoramă a orașului, Mănăstirea Cetățuia domină peisajul prin silueta sa zveltă, străjuită de un turn impozant și împrejmuită cu un zid de piatră măcinat de vreme.

Ea a fost construită de la început ca un complex fortificat medieval capabil să ofere domnitorului și boierilor un reazem pentru o rezistență înarmată împotriva invadatorilor. Aici a funcționat o tiparniță cu litere grecești, adusă de la Veneția. Ajunsă o ruină la sfârșitul secolului al XIX-lea, mănăstirea a fost restaurată în perioada interbelică la inițiativa istoricului Nicolae Iorga.                                                                                                 In cea de a saptea zi prin Moldova am vizitat cateva manastiri din Iasi,mai de la marginea orasului si anume:Cetatuia,Frumoasa  si Galata,apoi am campat pentru a trei noapte tot pe dealul Bucium unde nici nu mai strangeam corturile dimineata,am campat foarte bine acolo ,e un loc fain si sigur!A doua zi plecam spre Stanca Costesti pe Prut!



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...