miercuri, 19 octombrie 2022

Cotul Donului-Poiana Secuilor (atacul albinelor salbatice),8.09.2022

 O zi frumoasa de toamna am plecat cu grupul meu dupa ciuperci la Timisul de Sus.Aici de la restaurantul Cotul Donului am luat-o pe drumul forestier care urca pe Valea Vladetu Mare in Poiana Secuilor.Nu am mai fost niciodata pe aici,urcand alte dati pe traseul marcat.Am zis ca e momentul,insa dupa cele intamplate nu a fost momentul bun.a fost un ghinion!Am ajuns la o cabana  dotata cu trei caini,cu o bariera ce avertiza o proprietate,Viorica cum ii este obiceiul de fricoasa a ezitat ,vroia sa ocoleasca prin padure.Eu am decis sa urmam drumul forestier care e un drum public pe jos ,nu eram cu masina,apoi aici in mijlocul padurii nu vad cum ar exista o proprietate privata,dar cum traim in Romania totul devine posibil.Asa ca -i dam la deal ,ne latra cainii,erau doua persoane afara,ne-am vazut de drum.Apoi am luat-o in dreapta pe o ramificatie a drumului,scurta,dupa cativa metri se termina si se vedea o poteca.Aici padurea devine mai libera,gasim ciuperci.Apoi apare in calea noastra o muchie care trebuia traversata.Vad o poteca pe care pot traversa.Ghita era pe alta poteca mai la vale,Viorica si Marius erau mai la deal.Chiar cand sa ies pe muchie intr-o fractiune de secunda sunt atacata de un roi de albine salbatice.Fug,ma lupt cu ele,imi intra in par,sunt disperata,tip..Vine Ghita .ia bluza mea si incearca sa le indeparteze.Il inteapa si pe el.Fug la deal,nu mai pot,ma asez jos...ma ridic si iar caut sa ma indepartez.Sunt disperata!M-au intepat peste tot,in cap foarte multe care mi-au intrat in par,de fata niciuna,pe maini,pe abdomen si fund prin haine!Era al doilea atac al albinelor salbatice!Primul a fost in Piatra Mare pe o stanca.Atunci m-au intepat 5-6,acum peste 10 albine.Desi sunt alergica la cativa alergeni,eram oarecum linistita ca ma stiam imuna la venin de insecte,deci nu se punea problema unui soc anafilactic!In Italia am fost intepata de o viespe uriasa Calabronne,m-am speriat si m-am dus la Urgente la spital ,dar am fost ok.A fost testul la venin de insecte pe care l-am trecut,altii au facut soc anafilactic si au murit de la o intepatura de calabronne.Am ajuns in Poiana Secuilor,am aruncat ciupercile adunate,nu mai aveam niciun chef de plimbare.Mi se umfla mana,asa ca am decis sa cobor si m-am dus la UPU Brasov,unde mi s-a administrat o perfuzie cu cortizon,umflaturile s-au remis vazand cu ochii,iar ce a urmat ,cateva zile ,a fost destul de neplacut;usturimi,mancarimi.Asta a fost intamplarea de la Cotul Donului!




De la bal la spital,dupa cum e o vorba!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...