luni, 3 octombrie 2022

Cheile Bicazului -Vf.Turnu Negru-Pietrele Mariei(ref.panoramic)10.06.2022

 De mult imi doream sa vad Cheile Bicazului de sus ,vedeam poze pe net si imi parea ceva de nerealizat,dar acest vis s-a implinit acum.E intradevar o locatie de neratat dar dificila de gasit .Aceeasi problema cu marcarea traseului la sosea care practic nu exista!Doar dupa ce treci paraul apare in padure marcajul.De aici inainte traseul e bine marcat ,dotat cu corzi si lanturi unde e nevoie iar punctul forte e puntea suspendata peste cheile Bicajelului,care te duce cu gandul la puntile din Himalaia !Pe traseu gasesti multe locuri de belvedere si pe stanga si pe dreapta care culmineaza cu varful Turnu Negru cu vedere asupra Cheilor Bicazului,apoi coborand la Cabina Panoramica de pe Piatra Poienii se vede Piatra Altarului cu stancariile din Cheile Laposului.Am coborat apoi in Saua Tifrea iar de aici am luat-o la vale spre Bicajel pe traseul spre Lacu Rosu.Vroiam sa revenim la masina prin Cheile Bicajelului,dar am realizat ca traseul se lungeste mult asa ca am urcat inapoi in Saua Tifrea si de aici in 20 minute am fost jos la corturi.


Tineti bine minte aceasta stanca din Cheile Bicazului in cazul in care vreti sa intrati in traseu !Aici e un dig ,mergeti pe el si apare o poteca apoi apare si marcajul in padure ,deja ati intrat in traseu !


Acesta e digul pe care se intra in traseu !





Deja suntem in Cheile Bicajelului unde in scurt timp apare o punte Podul Ungurului.









Noua punte suspendata .








Primul loc de belvedere.

Urcarea e foarte abrupta,epuizanta,noroc cu corzile legate de copaci.In caz de ploaie e impracticabil acest traseu.De aceea e inchis, iarna .
Puncte de belvedere.
Locuri de belvedere ,mai multe la numar ,in urcare spre Turnu Negru.


Spre Cheile Bicajelului.
Pe vf.Turnu Negru cu vedere spre Cheile Bicazului.







Acolo jos in poienita avem corturile.
Piatra Altarului si Cheile Laposului in dreapta.


Piatra Altarului



Vedere spre Bicajel

Saua Tifrea.De aici puteam cobori rapid in Cheile Bicazului dar nu am stiut in prima instanta asa ca am luat-o in directia opusa cu gandul sa parcurgem iar Cheile Bicajelului.



Cheile Bicajelului

Am ajuns aici si nu gaseam traseul spre Cheile Bicajelului,am realizat ca ocoleste mult,ne ducea tot la vale ,asa ca am urcat inapoi in Saua Tifrea.



Din Saua Tifrea am coborat pe un drum forestier la inceput apoi pe poteca in serpentine ,un traseu usor si scurt ,revenind la soseaua principala ,aproape de locul de campare.Nici acest marcaj nu era vizibil din sosea ,era la fel amplasat pe un copac in padure , nu se vedea de crengi ! 

Aici filmul drumetiei !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...