miercuri, 19 octombrie 2022

Cheile Varghisului,21.08.2022

 Am fost de multe ori aici si revin cu placere de fiecare data,le gasesc fascinante prin ceea ce ofera turistului.De curand s-a amenajat o Via Ferrata asa ca sunt interesata s-o vad,ba mai mult mi-am luat si echipamentul necesar pentru ea,doar ca sunt singura din grup ,asa ca nu voi parcurge decat o mica parte ,zic eu.Ajunsi aici suntem surprinsi de noile schimbari la intrare in traseu.A aparut o mare parcare unde se percepe taxa auto de 25 lei! Apoi ,taxa la bariera ptr.vizitare 5 lei pensionari.In fine ajungem in chei,urcam pe poteca neamenajata ,abia imperceptibila ,la cea mai frumoasa pestera Grota Gaura Tatarilor.Cine nu stie intrarea nu va ajunge aici!Nu e niciun indicator! Coboram de aici si ajungem la pestera Sura Cailor.De aici trecem podetul ,revenim in aval si urcam scarile de fier la Pestera Mare de la Mereni.Revenim in chei si urmam traseul in amonte.Aici pe poteca stancoasa suntem ajunsi din urma de un grup numeros de tineri cu echipament de via ferrata pe ei(hamuri).Noi politicosi le dam voie sa ne depaseasca .Ajungem la via ferrata care se vede din poteca.Urcam si noi sa vedem minunea.In timp ce ei se echipeaza eu arunc rucsacul ,ma echipez rapid si dau sa urc.Sunt apostrofata de unul din ghizi(avea echipament de salvamontist),erau 3 ghizi care ghidau grupul de tineri! Mi se cere sa cobor,desi i spun intentia mea de a urca cativa metri,nu aveam intentia de ai incurca pe ei in perete!Acest comportament m-a infuriat ,deci ei fac ghidaj pe bani,iar cei care nu platesc nu sunt bineveniti aici,chiar apostrofati.Acest incident mi-a lasat un gust amar in acest loc minunat.Am coborat si ne-am reluat drumul,am urcat panta care iese intr-o poienita.Aici am gasit un mic refugiu,dragut,si o masa cu bancute.Am facut un mic popas ,am mancat,mi-am schimbat bluza ca era uda am pus-o pe un butuc la uscat si acolo a ramas,acasa am realizat ca nu o mai am.De aici am urcat pe poteca in panta pe stancile pe care se termina via ferrata .Cand am ajuns sus,m-am intalnit din nou cu cei care am avut incidentul de mai jos,ieseau din via ferrata.De aici am urmat lungul drum prin poieni si padure pana in poiana din capatul cheilor,acolo au aparut multe amenajari,case,casute,gratare,gratarele,etc.Pana aici e acces auto dinspre Mereni si aici e tabara de baza a celor ce fac excursii in chei si ghidaj pe via ferrata.Cautand pe net am gasit firma care opereaza aici,care isi face publicitate pe Fb!























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...