luni, 24 octombrie 2022

HUSI-MOVILA-DOBROVAT-BUCIUM(campare)2.06.2022

 A cincea zi prin MOLDOVA

Am plecat din HUSI spre IASI.Am urmat un drum putin circulat spre Gugesti.Pe marginea drumului erau niste balti care ne-au facut sa ne oprim, pe marginea uneia,deorece erau palcuri de maci rosii.Eram in loc.Mantu.




De aici am ajuns la Movila lui Burcel si Manastirea Stefan cel Mare.








Aici pe deal suntem pe Movila lui Burcel,o poteca ne poate duce la monument  de la manastire,eu nu m-am dus ,am filmat de langa manastire.


Vom cobori in soseau principala si vom ajunge la Manastirea Sfintii Imparati Constantin si Elena de la intrare in comuna Movila .





De aici vrem sa ajungem la Manastirea Dobrovat! Am intrat pe un drum prost ,cred ca altul mai prost nu este in Romania,nici macar in varf de munte nu e asa ceva,la un moment dat am zis ca ramanem intepeniti cu masina cu tot , de nu ne mai scoate nimeni de aici!Marius s-a enervat ca de ce l-am bagat pe aici! De unde era sa stiu cum e drumul,ca pe harta vezi drum si atat !Si altul spre Iasi din zona asta nu este,ar fi trebuit sa ne intoarcem inapoi in Husi sau Vaslui sa o luam pe alt drum spre Iasi,ocolul fiind prea mare si nu mai ajungeam la Manastirea Dobrovat.Bag seama ca acest drum era unul agricol ,era de pamant,cu baltoace,fara piatra,circulat doar de masini agricole!Pana la urma am reusit sa ajungem in Dobrovat la manastire.Ajunsi aici am constatat ca avem drum asfaltat spre Iasi! Deci Manastirea e pe teritoriul judetului Iasi de unde e acces !Manastirea e foarte veche,frumoasa,un loc unde simti trecutul,unde am fost invitati la masa cu bucate alese ,gustoase.Nici nu am mancat tot am luat si la pachet(peste prajit).



















Si plecam noi multumiti spre Iasi,cand pe drum constatam ca nu e Mita in masina,facusem vreo 5 km.Hai inapoi la manastire dupa Mita.Bagase Marius o viteza de era sa ne rasturnam...oprim in parcare ,Mita era in buruieni.O recuperam si hai iar la drum spre Iasi.Am ajuns la Bucium ,vizitam manastirea.





Apoi la Barnova unde manastirea e in santier!





Iar de aici urcam direct pe Dealul Bucium pe un drum ingust in panta,ajungem sus si vom campa langa releu.Aici vom dormi doua nopti,timp ce doua zile vom vizita Iasul si manastirile din zona!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...