luni, 24 octombrie 2022

IASI,3.06.2022

 Am ajuns pe dealul Bucium seara pe 2.06.2022 si am campat langa relee.Aici am ramas doua nopti,deci doua zile am vizitat Iasul si manastirile din zona.Dealul Bucium e marginit de niste grote in abrupturile sale formand Rezervatia Naturala Repedea.Prima noapte a fost bine,am dormit bine apoi dimineata am coborat in Iasi,am luat centrul orasului la pas.Viorica a fost asteptata de o cunostinta a ei care ne-a fost ghid prin oras.Cam asa se vede Iasul de acolo de sus!
















Rezervatia Naturala Repedea.


La Releu pe dealul Bucium.



Dimineata dupa ploaie,3.06.2022!


Cam asa a fost prima noapte pe dealul Bucium.Seara nori frumosi ,fotogenici,noaptea a ploua si s-a racit vremea!Dimineata am plecat in Iasi.Ne-am oprit insa la Manastirea PIATRA SFANTA  din Bucium.

Manastirea Piatra Sfanta



Am ajuns in Iasi,am parcat pe o straduta secundara aproape de Palatul Culturii apoi am luat orasul la pas!
Palatul Culturii
Biserica Trei Ierarhi





















Biserica Catolica Adormirea Maicii Domnului



Catedrala Romano-Catolica,,Sfanta Fecioara Maria,,



Catedrala Metropolitana.














Vechea biserica din incinta catedralei,o biserica foarte frumoasa!










Teatrul Vasile Alecsandri.




Biserica Banu.







Biserica Sfanta Parascheva.



Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi.Aici candva,demult,dupa absolvirea liceului am venit sa dau examen la Psihologie.Am ajuns in Iasi si am constatat ca nu mai exista aceasta facultate,se desfintase cu cateva zile inainte! M-am reorientat si m-am pregatit pentru anul urmator pentru Facultatea de Drept.Parintii nu ma sustineau financiar ,nu ca n-ar fi avut resurse,cu banii stransi cumparau pamant,asa ca trebuia sa ma sustin financiar singura,deja eram angajata la Autocamioane Brasov,deci am optat pentru cursuri fara frecventa FF,ceea ce aveam sa regret mai tarziu.Cu media obtinuta intram la cursuri de zi! La FF concurenta a fost foarte mare,eram 25/loc. Anul urmator am dat examen la Bucuresti tot la FF unde am fost 40/loc.Asta era concurenta acelor ani.Se stie pentru cine erau rezervate o parte din locuri!Asa a fost sa fie,eu cred in destin!
Sala Pasilor Pierduti!














In anul 1977 am mai umblat pe aceste holuri cand am dat examen la Facultatea de Drept,asa ca amintirile m-au napadit...
De aici am ajuns in Parcul Copou la Teiul lui Eminescu !












Am vizitat Gradina Botanica aflata in apropiere.


La pas prin Iasi.






















































Manastirea Golia






















Biserica Barboi.



Biserica Sfantul Nicolae Domnesc












Biserica Sfantul Sava.












Biserica Armeana.


Dupa o zi de alergatura prin Iasi ne-am intors pe dealul Bucium la cort.Seara am admirat orasul cu mii de luminite,apoi noaptea a trecut o vijelie peste noi,ne-a plouat.Dimineata am coborat definitiv din deal ,am vizitat cateva manastiri din marginea Iasului apoi am plecat mai departe .













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...