marți, 16 ianuarie 2024

Obarsia Ialomitei-Omu- Doamnele (Bucegi)8.08.2021

 O drumetie foarte frumoasa pe un traseu la fel de frumos si spectaculos,care pleaca de la Pestera si ajunge la Vf.Omu,traseu marcat cu BA.De la Pestera sunt trei trasee spre cabana Omu.Noi am urcat pe Valea Obarsiei ca sa vedem impresionanta cascada si am coborat pe Culmea Doamnele,atingand in partea superioara Vf.Doamnele.In aceasta drumetie am atins 4 varfuri:Capu Morarului,Omu,Bucura si Doamnele!A fost o zi de vara foarte calduroasa cum rar prinzi in Bucegi,fara nor si fara vant!Trupa vesela a fost formata din:Viorica,Marius,Dan si subsemnata.



Plecam de la Pestera,in centru se vede Culmea Doamnele.



Valea Obarsia Ialomitei.
Abrupt din Culmea Doamnei.Pe valcelul din stanga se urca dar e foarte abrupt.Aici am vazut o filmare de iarna cand niste alpinisti in urcare au fost la un pas de atacul unei ursoaice cu un pui!
Stanci pe vf.Obarsia,pe dreapta in urcare.
Vedem Cascada Obarsia.
Culmea Doamnele



Poteca urca in zig zag prin dreapta noastra ,noi vom urca direct pe firul apei pe langa cascada.

Deasupra cascadei.
Vom urca pe firul apei pana mai sus!Impresionanta vale.


Valea Obarsia Ialomitei de la cascada!
Pe firul vaii la deal.
Vf.Obarsia.


Ne apropiem de Mecetu Turcesc ,am intrat in poteca marcata ,aici.
Mecetu Turcesc.
Vf.Obarsia 2405m.In dreapta se vede o poteca care duce la un mic izvor ,pe care putini il stiu din cei care ajung aici si raman fara apa.Daca intrebi la cabana se fac ca nu stiu de el!Aici sunt doua trasee pe sub Obarsia,poteca de vara si poteca de iarna ,cea de sus!Acest versant al Obarsiei prezinta un sir de stanci intre cele doua poteci,numit La Cerdac sub Coltii Obarsiei 2480m.
Saua Obarsiei(Cerbului) 2308 m.In stanga vom trece pe sub vf.Gavanele 2472m si Bucura 2503m si ajungem la vf.Omu.
Valea Cerbului.


Valea Cerbului.
La Gavan ,Obarsia.
Obarsia si Bucura.
Am ajuns la vf.Omu.
Creasta Morarului si Valea Cerbului.
Vf.Capu Morarului ,am cautat indicatorul de varf dar nu l-am gasit.Un varf controversat din punctul de vedere al inaltimii si amplasarii lui.Unii sustin ca depaseste 2500 m.
Monolitul de la vf.Omu.
Statia Meteo.


Refugiul Salvamont.Oare iarna e deschis cand cabana e inchisa?

Cabana Omu,inchisa iarna ,iar cand e deschisa nu ofera servicii de calitate dupa parerea multor turisti cazati acolo.Eu nu m-am cazat niciodata aici.

Plecam la vale pe muchia ce duce la vf.Bucura Dumbrava.2503m.


Vom urca pe vf.Gavanele 2472m pe BR.

De pe Gavanele ,in stanga V.Obarsia,Culmea Doamnele si Valea Gaura in dreapta.
Costila si Obarsia.


Mecetu Turcesc
Gavanele
Pe Vf.Doamnele,vedere spre vf.Scara.
Vedere spre Omu de pe Doamnele 2402m.
De aici traseu BR continua spre Batrana,traseul numit,,Poteca Granicerilor,,.Noi vom cobori pe Culmea Doamnele pe PR.
Valea Gaura cu Muntele Gaura ,vf.Lancia 2288m,varf pe care trebuie sa ajung ,am avut o tentativa.
Valea Gaura si Vf.Scara 2422m pe care nu am ajuns inca ,desi am fost candva la cativa pasi de el.








Culmea Doamnele detine un frumos abrupt stancos inspre Valea Obarsiei.



Aici urmeaza o coborare abrupta printre stanci ,in Valea Obarsiei .



Coborare abrupta pe care am asemanat-o cu cea de pe Creasta Balaurului (Bucsoiu Mic) la Timbal,Poiana Morarului.






Gata cu spectacolul printre colti de stanca ,coboram in vale si incheiem tura.


Imi racoresc picioarele in apa Ialomitei,chiar merita dupa atata umblat ,la deal,la vale!

Cam asta a fost drumetia de azi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...