miercuri, 24 ianuarie 2024

Dupa Gradini in Scheii Brasovului,6.12.2023

 Am plecat de la Pietrele lui Solomon la vale spre oras pe strada Dupa Gradini pentru a fotografia troitele din zona aceasta.Strada e de fapt un drum ingust de pamant prin padure.Aici pe partea dreapta e un hotel sau pensiune ,o constructie destul de mare,iar pe stanga cateva case.Pe traseu se gasesc trei troite:Crucea Baiusarilor ,Crucea ,,A Dintai,,si Crucea Junilor albi.Ajung in capatul strazii,unde drumul coboara spre oras pe o panta accentuata si e pavat cu piatra cubica,Aici incepe de fapt strada Printre Gradini.Nu cobor ,piatra cubica e uda si alunec si panta foarte mare,merg inainte pe o poteca si ajung pe un delusor fara copaci de inde se vede cimitirul si Biserica Sfanta Treime de pe Tocile.Acest loc se numeste Dealu lui Timen.Cobor pe poteca paralela cu cimitirul.Aici o parte din deal a fost carat nu se stie unde si a fost terasat,ma intreb de ce,iar mai jos spre cimitir a fost imprasit pietris.Cobor si nu pot iesi de aici,deoarece a fost inchisa iesirea cu o poarta metalica.Ma urc pe o gramada de pietris si vad ca pot scapa de aici doar sarind gardul in cimitir ,ceea ce am so facut.Deabia am iesit printre morminte,acestea  fiind in panta si spatiile dintre ele de 10 cm.In final am ajuns la o alee mai larga si am scapat de aventura!
Ulterior aflu ca aici preotul de la biserica vrea sa construisca un complex rezidential fara autorizatie de constructie,lucrarile fiind demarate pe timpul celuilalt primar al orasului,Scripcaru.Sunt multe informatii pe net cu privire la cele spuse mai sus si altele cu privire la case cumparate de fosti sau actuali preoti.Vet gasi aceste informatii preluate din mediul virtual in partea finala a postarii!




Fostul Han de la Pietrele lui Solomon.



Valea Rece
Crucea Baiusarilor
Crucea A Dintai.


Dupa Gradini si Printre Gradini(in coborare).
Dealu lui Timen.


Casa noi construite pe dealul de pe strazile Dupa Gradini si Printre Gradini.

S-a taiat dealul iar valea a fost umpluta cu pietris!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...