miercuri, 24 ianuarie 2024

Cascadele din Valea Spumoasa,23.04.2023

 Reveniti de la Cascada Urlatoarea am urcat la Cascadele din Valea Spumoasa.Se intra pe traseul marcat care urca la Babele pe Valea Caraimanului sau Valea Jepilor cum mai e denumita,apoi pe primul drum spre dreapta care coboara in albia paraului,unde se ajunge la o captare de apa,un dig cu ecluza.Traversam valea si urcam pe drumul in serpentine care ajunge la o cladire imprejmuita cu un gard .Continuam pe poteca in urcare pana la Refugiu Salvamont.Urcand mai sus pe firul apei ajungem la Cascadele din Valea Spumoasa.

Le-am descoperit singura in 2010 in urma vizionarii unui filmulet al Salvamontului Busteni la TV.Mare mi-a fost bucuria atunci.In ultimii ani tot mai multe persoane ajung aici datorita multor informatii aparute pe net.La vremea respectiva  in 2010,erau putini cei ce stiau de ele.Atunci cand am urcat eu,din urma m-au ajuns niste tineri care cautau Cascada Urlatoarea! Au venit cu mine ,au uitat de Urlatoarea .

De atunci am urcat de multe ori aici la cascade.Nu doar la cascade ,am urcat mai sus pe firul lor.Valcelul din care curg cascadele e de fapt Valcelul Inspumat ,deci aceste cascade vin din Valcelul Inspumat nu din Valea Spumoasa! Valea Spumoasa e o vale inchisa de Saritoarea lui Magheru.Am ajuns si acolo pe un valcel pe partea stanga de pe digul cascadelor.Acolo e un cablu ajutator.Saritoarea lui Magheru e un perete vertical foarte inalt,un loc foarte periculos care in decursul anilor a facut cateva victime ! Cei ce s-au aventurat pe vale in jos ,necunoscand-o.au fost prinsi ca intr-o cursa fara iesire si incercand sa coboare saritoarea au cazut in gol!In 2014 am urcat pe langa cascade si am traversat muchia stancoasa, coborand in Valea Spumoasa ,apoi pe vale in sus pana pe Braul Portitei ,apoi pe brau pana la Portita Caraimanului.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...