miercuri, 10 ianuarie 2024

Fosta uzina Rulmentul,2023

 Rulmentu BRASOV  a fost candva una din marile uzine brasovene alaturi de Steagu Rosu si Tractoru ,care dupa asa zisa revolutie au fost facute praf si pulbere.Smecherii le-au luat pe nimic si le-au vandut pe bucati la fier vechi.Mentionez ca imaginile sunt preluate din mediul virtual ,mi-ar fi placut sa fac o vizita aici dar nu am curaj,e un loc periculos si nu ma pot aventura singura aici.Pe de o parte de persoane care inca mai au inca de furat ceva fier vechi fara nicio opreliste,nu-i impiedica nimeni si daca te prind prin zona te mai alegi si cu o bataie,iar pe de alta parte de haitele de caini vagabonzi care au acaparat zona.Se tot vehiculeaza ideea Primariei Brasov de a prelua ce a mai ramas si a transforma platforma intr-un mare parc de agrement.Sa speram ca va fi asa!

Scurt istoric al uzinei

La inceput pe acest loc se gasea Baza Aeriana ,Aerodromul si Fabrica IAR Brasov.
In 1936 a inceput constructia  hangarelor pentru >Flotila 1 de bombardament<La inceputul celui de-al Doilea Razboi Mondial erau gata cele sase hangare,patru mici cu deschidere de 50 de metri si  doua hangare mari cu deschiderea de 100 m.Sau construit asemenea hangare doar in doua locuri din tara.In momentul in care flotila a fost desfintata locul ei a fost luat de uzina de material volant,hangarele au fost transformate in ateliere.

In 1959 s-a infiintat Uzina Rulmentul ,prin construirea de noi hale .




Hangarele fostei Baze Aeriene


















Vedere aeriana





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...