joi, 18 ianuarie 2024

Pe plaiurile natale(Int.Buzaului),2.05.2021

 Am plecat cu Delia ,Alex si Mara la o plimbare spre locurile natale,spre Intorsura Buzaului.In Bradet am luat-o spre Vama Buzaului si am ajuns la Cascada Urlatoarea ,eu o mai vazusem.De la cascada am intrat in satul Buzaiel,de aici imi trag o parte din radacini,bunica paterna era de aici.Eu stiam ca de curand s-a modernizat drumul pe Valea Buzaielului in amonte spre Muntii Tataru Mic si Tataru Mare,cand eram copil mergeam pe aici la stana din Tatarut dupa branza,aici aveam oile.Acum mergem pe acest drum pentru Alex si Delia ,ei nu au fost aici niciodata.Urcam pana se termina asfaltul,cativa km,unde facem un mic popas,apoi ne intoarcem,trecem prin Intorsura si ajungem in Barcani.Din centrul comunei observ ca avem asfalt in urcare pe drumul spre Almas,dealul unde se afla pana in 1969 casa parinteasca,unde m-am nascut si am copilarit pana la 12 ani.In 1968 ne-am mutat in Ciumernic langa casa parinteasca a bunicilor paterni unde ne-am construit o casa noua,bunicii materni ramand singuri in Almas.La un an dupa ce au ramas singuri,s-au dus amandoi, la o saptamana unul dupa altul,apoi casa a fost vanduta si demolata.Am mai ajuns o singura data aici in 2010 dupa 40 de ani.Cred ca se intelege cate emotii ,cate amintiri,ma napadesc cand ajung in acest loc.

Deci urcam pe noul drum asfaltat,drum ce ulterior va continua mai departe pana in satul Ladauti.Acolo aveam teren unde cultivam cartofi,ovaz,si binenteles teren unde faceam fan pentru animale.Acum vin si copiii mei pentru prima data pe ulita pe care am copilarit.Sunt trista ca aici unde era casa parinteasca nu mai este nimic,decat o groapa unde era pivnita,care era plina cu cartofi pe vremuri  si cativa corcodusi batrani,cred ca de pe atunci pe cand stateam toata ziua cocotata in ei si bunicul ma certa sa cobor!

De aici ne vom intoarce in centrul comunei inapoi si vom traversa padurea de cativa km pe un drum forestier,ca nu poate fi numit judetean,ajungem in Zagon apoi in drum spre Brasov ne vom opri un pic la Reci ,pe malul lacului!Cam asa s-a derulat aceasta zi ,era una din zilele de Paste,nu mai tin minte care.




















Cascada Urlatoarea,Vama Buzaului.
Intram pe Valea Buzaielului si ajungem in locul unde se termina asfaltul.
Raul Buzaiel afluent al Buzaului.Pe acest rau era pastrav pe vremuri!




Valea Cremenea


Ajungem in Barcani.
Raspantie de drumuri,drumul asfaltat continua in coborare spre satul Ladauti,aici intram pe ulita copilariei mele.
Drumul pe muchia dealului a Almasului.
Lunca dintre dealuri.Acolo sub dealul opus,sub sirul de aluni,culegeam primavara Maseua Ciutei,iarna unori traversam dealul pentru a ajunge mai repede la scoala,odata pe viscol era sa nu mai pot ajunge acasa!
Satul Ladauti si Costanda,dealul din mijloc Borsosu,acolo aveam teren ,cultivam cartofi si ovaz.
Ladauti.

Ulita copilariri.Ce mai alergam pe aici uneori desculti.Atunci era doar pamant ,nu era pietruita.Iarna era viscolita zapada,mai vedeam doar varful parilor din gard,umblam pe deasupra gardului.Primavara se lucra intens la curatarea ulitei de zapada.Ieseau toti vecinii la curatarea ulitei,Ce vremuri am trait,ce experiente de viata,ce bogatie de evenimente ,pe care altii doar le aud din povestirile celor mai in varsta! .
Daca priviti cu atentie veti vedea silueta Ciucasului in zare.In zilele senine se vede foarte clar.Copil fiind ma tot uitam la el si nici nu-mi trecea prin cap ca vreodata voi ajunge acolo sus!

Corcodusii din curte.

Aici era casa,se mai vad niste santuri,unde era temelia casei.

Vedere spre Ladauti
Pe langa gard ne dadeam cu sania,am intrat odata intr-o salcie si mi-am stricat sania fiind de lemn,dar mai grav, am venit cu capul tot in salcie.Acum nu mai sunt salciile batrane de altadata.
Ulita
Spre Sita Buzaului si Intorsura Buzaului.De aici se vad muntii Siriului si Ciucasul.
Casele vecinilor nostri.


Troita la intrare pe ulita.



Candva aici era o casa in care s-a nascut si a crescut o fetita zburdalnica,baietoasa,plina de energie ,brunetica si slabuta,care a plecat in lumea larga,pe care a dus-o destinul departe pana in China !Si care a revenit ,,acasa,,...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...