marți, 10 septembrie 2019

BUCSOIU(Brana Caprelor-Vf.Bucsoiu-Poteca de Vara),Bucegi.1.09.2019

O tura maraton de aproape 13 ore, cu plecare la 7 dimineata din Valea Glajariei, cu Ileana,Tami si Mugurel ,pana la Vf.Omu,prin Bucsoiu pe Brana Caprelor si coborare pe Poteca de Vara in Valea Malaiesti si Valea Glajariei.Vreme buna ,calda,doar pe versantii superiori ai Bucsoiului ne-a cam deranjat vantul rece.Traseul pe Brana Caprelor pana in varful Bucsoiu cat si coborarea pe Poteca de Vara au reprezentat pentru mine o premiera!Mai am cateva trasee de facut prin zona pe care le am in vedere.In rest, las imaginile sa dezvaluie frumusetea traseelor parcurse!

 Rapa de pe Valea Malaiesti.In departare se vede silueta Magurii Codlei.
 Primul bolovan luat cu asalt!Aici la adapost de vant am facut un popas pentru a ne potoli foamea .
 Ajunsi in a doua Caldare a Vaii Malaiesti urmam traseul spre stanga pe Brana Caprelor.
 Trecem pe langa Turnul Malaiesti.

 Incepem urcarea pe poteca in serpentine prin iarba.



 Avem norocul sa trecem pe langa doua capre negre care nu s-au aratat deranjate de prezenta nostra si-au vazut de pascutul lor mai departe!

 Ajungem la un mic hornulet asigurat cu lanturi.
 Zoom la stancariile din zona varfului Scara.

 Urcam pe langa un valcel pana la baza stancilor.

 Turnul Malaiesti si Vf.Scara .
 Poteca pe Brana Caprelor,un traseu deosebit de spectaculos si foarte lejer.
 Zapada dainuie inca sub Turnul Malaiesti.
 Valea Malaiesti si Padina Crucii.
 Langa poteca ce urca pe Brana Caprelor,o cruce.



 In ultimul plan apare Culmea Tiganesti.


 O mica grota in stanca.

 Apare in vizor prima data de aici ,cabana Malaiesti.
 O stanca despicata ,interesanta!











 De aici vedem Tara Barsei ,mai precis Rasnovul iar in dreapta Postavaru cu Muchia Cheii.

 O stanca bizara cu un bolovan gata sa alunece la vale,stand suspendat,ce formeaza dupa imaginatia mea,un catel!
 Inca urcam si depasim cateva muchii.



 O fereastra in stanca ,fotografiata des de cei ce trec pe aici.



 Si ajungem la portita  deschisa prin care sufla un vant turbat ,unde i-a sfarsit Brana Caprelor ,si de unde apar alte privelisti  spre alte zari!
 Coboram din portita in traseul marcat ce urca de la Prepeleac marcat cu BR.
 Impresionanta priveliste ! Traseul BR de care aminteam mai sus urmeaza muchia din stanga.


 Inaintam pe poteca de mai sus pe curba de nivel,poteca batuta,ignorand marcajul BR ce urmareste muchia abrupta ,stancoasa ,direct in sus!
 In cele din urma facand un ocol ajungem in traseul marcat.Aceasta portiune am resimtit-o ca fiind cea mai grea din tot traseul,si nu era ultima,urma o alta panta spre varful Bucsoiu,apoi cele doua portiuni abrupte intre Saua Bucsoiu si Varful Omu.Detest urcarile,ador coborarile!
 Varfurile Bucsoiu si Omu.
 Varfurile Omu si Scara.
 O binemeritata pauza;doar trebuie sa mai admiram si privelistile ,nu doar sa facem km.pe munte!


 Mai avem ceva de urcat pana la Vf.Omu.
 Marcaje noi chiar proaspete,inca nu s-a uscat bine vopseaua,pe Bucsoiu.
 Ii lipsesc doar 8 metri si intra in grupul varfurilor de 2500+!
 Bucsoiul Mic  si flori de colt.Duminica trecuta am trecut pe aici ,am urcat pe Valea Morarului si am coborat pe Balaur(Bucsoiu Mic).
 Spre Valea Bucsoiului.
 Valea Bucsoiului,Creasta Balaurului si Moraru.
 Creasta Balaurului,Moraru si Costila.



 Creasta Bucsoiu -Omu.
 Valea Bucsoiului.


 Valea Bucsoiului.

 Creasta Balaurului.
 Spre Valea Malaiesti.
 Coborand de pe Bucsoiu.
 Urcand spre Omu.Aici m-am lovit la genunchi de un prag inalt!
 Cabana Omu.Nu mai pierdem timpul sa urcam desi suntem la doi pasi de ea !
 Cabana Omu iar in dreapta Vf.Bucura.
 O luam la vale spre Vf.Scara si Hornurile Malaiesti.



 Vom cobori pe Poteca de Vara ,deorece pentru Mugurel era mai usoara coborarea,eu as fi coborat prin Hornul Malaiesti,deoarece nu am trecut inca pe acolo !Poate cu alta ocazie!

 Valea Malaiesti.


 Au fost schimbate recent marcajele de aici.Felicitari celor implicati!

 Intram pe traseul Poteca de Vara marcata cu BA.

 Aici poteca coboara in serpentine.
 In dreapta avem Turnul Malaiesti ,care de aici de sus apare ca o pajiste suspendata!

 Mai incolo vom traversa cel mai expus segment al traseului,unde au avut loc cateva accidente mortale,marcate cu cruci.Si anul acesta in primavara cand mai era zapada aici,s-a produs o tragedie,una din cele doua turiste ce coborau pe aici cazand in prapastie!


 Locul cel mai accidentat,cel mai periculos din intreg traseul! Mie nu mi s-a parut periculos deloc,poate in conditii de vreme nefavorabila sau zapada.Acest traseu oricum e interzis iarna, la fel si traseul de pe Brana Caprelor ,fiind expuse avalanselor!











 Ajungem in traseul ce coboara prin Hornul Mare al Malaiestilor.
 Hornul Mare al Malaiestilor.
 Cele doua Hornuri ale Malaiestilor.

 Valea Malaiesti spre inserat.


 Un mic popas pentru hidratare la cabana Malaiesti,apoi coborarea la frontala in Valea Glajariei.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...