vineri, 21 august 2020

Pe Brana Aeriana din Costila,Bucegi,9.08.2020

Si a sosit ziua cand plecam spre Brana Aeriana.Zi frumoasa de august,senina,de dimineata cu neguri pe vai si platou dar pana am urcat noi pe Transbucegi ,negurile s-au risipit doar vantul s-a intetit,ne-a batut pana pe Costila doar din fata,ceea ce m-a cam obosit.De mult vreau sa ajung si eu pe Brana Aeriana doar ca nu s-au aliniat strele pana azi.Am plecat cu Ileana si Tami iar din Busteni ni s-a alaturat Pauna.Doar el mai facuse Brana Aeriana.Cam toti cei care-i trec pragul vin de jos in sus,numai noi am decis s-o facem invers de sus,cu intoarcere pe acelasi traseu deoarece aveam masina sus pe platou.Ajungem deasupra Hornului lui Gelepeanu,facem un mic popas pentru a manca ceva,inconjurati de zeci de flori de colt.Ne echipam si ne dam drumul pe Hornul lui Gelepeanu.E a treia oara cand il cobor,deci imi este destul de familiar.De acum vom cobori la vale pe marginea Crestei Vaii Albe,surprinsi de abisurile ei inspre Valea Alba,iar dincolo de vale de Albisoarele Caraimanului.In timp ce noi ne fofilam pe creasta,pe stanci,un grup de zece persoane organizat de Carpati.org.urca pe Valea Alba si intra pe BMC.Un amic din grup cu care am parcurs Braul de Sus al Costilei,face fotografii inspre Creasta Vaii Albe.Acasa,privind cu atentie pozele,vede doua persoane pe stanci deasupra Fisurii Albastre.Eram eu si G.Pauna.Asta, dupa ce vizionase filmuletul meu din momentul coborarii pe Creasta Vaii Albe.In timp ce noi coboram,grupul ajunsese pe BMC sub Gelepeanu.Destul de dificila coborarea pe Creasta Vaii Albe.Ajungem la o saritoare care putea fi ocolita dar....ne-am dat la vale pe ea,cu atentie.Ajungem la Brana Aeriana.Impresionant loc! Abisuri ametitoare,stanci verticale langa poteca,smocuri de clopotei pe stanca,poteca destul batuta si asigurata cu cablu ,de care m-am asigurat totusi.Nu am parcurs-o pana la capat,e o portiune unde poteca coboara si cam stai agatat de cablu.Am iesit de pe Brana si am luat-o repede la deal.Ajungem la saritoarea pe care am coborat ,Ileana si Tami urca pe ea,iar Pauna se catara pe cealalta mult mai inalta din stanga .Eu la fel.Incep sa ma catar in timp ce ceilalti coechipieri scapati deasupra, pleaca la deal si dispar.Eu din saritoare nu-i mai vedeam.Am urcat pana aproape de iesire ,aici era mai dificil,ma impiedica rucsacul,i-am strigat, sa vina careva sa-mi ia rucsacul,pe care il aruncasem in fata si acum ma impiedica sa urc.I-am strigat de auzeau probabil ecoul in vale,asa ca s-a intors George si mi-a luat rucsacul ,apoi am iesit si eu !Saritoare inalta mi-a trebuit,de parca cea mica nu era suficienta! Apoi am urcat lejer ,nu m-am grabit deloc.Ei am mers pe BMC pana la Pietris,in acest timp eu am mancat,m-am odihnit si am facut poze.Ne-am adunat sub Hornul lui Gelepeanu ,am urcat si apoi pe curba de nivel de pe Costila spre Babele pe la Refugiul Salvamont spre masina.Am adunat vreo 17 km in aceasta drumetie.A fost una reusita si interesanta,cea mai frumoasa din aceasta vara!

Privind inapoi pe platoul Bucegilor.

Loc de popas la intrare in Hornul lui Gelepeanu
Coboram prin horn.
Hornul lui Gelepeanu.

Spre Valea Alba.

Albisoarele Caraimanului,Valea Alba si Peretele Vaii Albe.
Creasta Vaii Albe.

Peretele Costilei din Valea Alba cu multe trasee de catarare pentru alpinisti printre care cel mai cunoscut e Fisura Albastra.
Valea Alba cu poienita La Verdeata.
Valea Alba,Poiana la Verdeata si Circurile Vaii Albe.
Valea Alba
Sus,Hornul lui Gelepeanu pe care am coborat.
Valea Costilei
Valea Costilei
Valea Costilei,BMC si Creasta Costila Galbenele.
Bazinul superior al Vaii Costilei si Brana Mare a Costilei.


Aici Creasta Vaii Albe e mai accesibila, cu jnepenis.Mai jos devine accidentata cu saritori dar care saritori pot fi evitate pe partea stanga.Numai noi nu le-am evitat!




La Saritori.Am coborat toti pe cea mica din imagine.Am aruncat lasou!
Mica dar naravasa;dupa ce am coborat am realizat ca o puteam evita prin stanga in coborare.
Inapoi la deal am urcat pe cea mai inalta saritoare ,cea verticala de langa creasta.Acum vad ca cea mai usoara era cea de jos,a treia de la stanga la dreapta!Altfel se vad lucrurile din fata laptopului si altfel le vezi (nu le vezi) in teren!



De la saritori inca mai avem de coborat!
Creasta devine tot mai pronuntata,mai ascutita.
Am ajuns.Am lasat rucsacii sa se odihneasca un pic,pana umblam noi pe brana,inainte,inapoi...

Intrarea in Brana Aeriana e incadrata de stanci imense.




Pe stanca din aval de intrarea pe Brana Aeriana.

Pe Brana Aeriana.



E prima data cand merg asigurata pe cablu.Mi-am cumparat ham ,am in vedere parcurgerea unor trasee de Via Ferrata in viitor.Trebuie sa ma grabesc ca anii zboara....





Privelisti de pe Brana Aeriana.

Ne retragem de pe Brana Aeriana si vom urca pe Creasta Vaii Albe in platou.
Asa se vede Valea Costilei de aici.
Pe o branuta se vad doi alpinisti in peretele Costilei.
Plecam la deal.Urcarea a fost destul de usoara fata de coborare!
La Saritori

Saritoarea inalta pe care am urcat eu,vedere de sus!
Valea Costilei de deasupra Saritorilor.

Valea Costilei




Valea Alba .Aici eram deasupra Fisurii Albastre.
Valea Alba si Circurile Vaii Albe.De aici vedeam corzi intinse pe pereti,am aflat ca se lucreaza la trasee de alpinism.

Peretele Vaii Albe





Poza de care aminteam mai sus cand am fost surprinsi de pe BMC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...