luni, 20 noiembrie 2023

PIATRA MARE,1.07.2023

 O drumetie interesanta pana pe vf.Piatra Mare,urmand traseul Sapte Scari la urcare ,Drumul Familiar la coborare.Parca imi era dor de urcarea pe aici,dar caldura mare l-a facut mai greu,e cel mai scurt traseu dar si cel mai solicitant.Parca se lungise,nu mai ajungeam la gol alpin.Ajungem la cabana ,apoi la deal pana pe varf.Aici mancam si apoi iar la drum,la vale.Ne oprim la stancile de sub Piatra Scrisa,stanci foarte fotogenice,apoi pe poteca plina de bolovani la vale.Ajungem intr-o sa, unde lasam marcajul si urmam o potecuta putin umblata pe sub un grup de stanci numit Sura de Piatra ,ajungem la Arcada,o fereastra in stanci foarte faina!Mai ajunseseram aici cu ani in urma si urcaseram pe Sura de Piatra.Inspectam stanca si gasim locul pe care urcaseram altadata.Viorica incearca sa urce dar nu reuseste din prima incercare.Vine Marius care reuseste,apoi urca si Viorica.Eu urc pe arcada pe care o traversez(o crestuta ascutita)si ajung si eu pe varful stancii.de aici se deschid privelisti ca din avion! Coboram la cabana,luam apa si la vale pe Drumul Familiar.Ne abatem pe la Prapastia Ursilor de unde vom cobori pe marginea ei apoi intram in poteca marcata si ajungem la Sapte Scari,astfel inchidem circuitul!







Pe Valea Sipoaia spre Sapte Scari.Lume multa pe traseu.
Pe traseul Sapte Scari spre cabana.


Refugiul Salvamont,nu stiu daca functioneaza.


Pe varful Piatra Mare.
Pe o stanca langa Piatra Scrisa.

La Sura de Piatra  sub Arcada.

Pe Sura de Piatra.

Cabana vazuta de pe Sura de Piatra.
Pe arcada Surei de Piatra.


Vom cobori pe Drumul Familiar ,pe la Prapastia Ursilor iar de acolo pe nemarcat.Eu am mai scurtat traseul de vreo doua ori pe aici ,e o coborare spectaculoasa urmand marginea stancilor ,cu atentie, se ajunge la baza primei stanci,iar de acolo imediat la Sapte Scari,traseul e foarte scurt.Acum i-am dus special pe colegii mei,ei nu stiau de acest ,,traseu..!
In coborare de pe Prapastia Ursilor pe marginea ei prin padure pe nemarcat,am scurtat mult coborarea.Mai jos filmele la coborare.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...