miercuri, 22 noiembrie 2023

Biserica Sfantul Nicolae din Brasov,8.12.2023

 Este considerata cea mai veche biserica din Brasov.Constructia ei din piatra a inceput in anul 1495 de catre Vlad Calugarul fost domnitor al Tarii Romanesti aflat in pribegie in Brasov.In 1584 a fost zidit pridvorul bisericii cu sprijinul domnitorului Tarii Romanesti Petru Cercel.Intre anii 1595 si 1597 cu ajutorul domnului Moldovei Aron Voda a fost inaltat turnul clopotnitei si a fost zugravit interiorul bisericii.Pisania bisericii sapata in piatra si montata deasupra usii ii infatiseaza pe cei doi voievozi Petru Cercel si Aron Voda ,care au desavarsit construirea bisericii. In anul 1651 a fost definitivata constructia paraclisului din turnul bisericii.In anii 1733-1734 a fost construit paraclisul de nord.In anul 1751 a fost construit turnul cu ceas.Biserica a sprijinit Societatea Junilor Brasoveni.a contribuit  la infintarea primului Gimnaziu Romanesc si a sustinut cu burse la studii in tara si peste hotare numerosi studenti.Biserica este construita din caramida si piatra ,initial in stil gotic apoi in stil baroc.In cimitirul bisericii isi dorm somnul de veci personalitati importante ca:Nicolae Titulescu,dr.Ioan Mesota ,dr.Aurel Popovici,preotul Vasile Saftu..

Fotografiile sunt din mai multe vizite facute aici.

































Aghiasmatarul bisericii (monument istoric)inclus pe lista troitelor din Schei.


Aghiasmatarul bisericii
Azi 8.12.2023 am reusit sa fac cateva poze in interiorul bisericii,asa pe ascuns sa nu ma vada cele doua doamne prezente aici , care iti interzic acest lucru,le-am inselat vigilenta si bine am facut!Am ajuns sa facem poze pe ascuns ceea ce e trist !Nu inteleg de ce nu putem fotografia monumentele istorice,pretutindeni in lume acest lucru e permis.E o meteahna pur romaneasca de neinteles, si care ar trebui sa dispara odata1La fel am patit in biserica de la Curtea de Arges,acolo m-a amenintat cu politia....

















Mormantul lui Nicolae Titulescu.
Aghiasmatarul bisericii,monument istoric,ermetic inchis ,al carui interior nu se poate vedea.

O cruce veche in aghiasmatar.
Crucea din interiorul aghiasmatarului,monument istoric,pe care nu o poti vedea decat printr-un mic spatiu ramas liber de deasa plasa de sarma!
Prin deschizatura aghiastmatarului putem vedea doar niste butoaie de plastic frumos vopsite in albastru!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...