sâmbătă, 18 noiembrie 2023

DETUNATA GOALA,18.05.2023

 Din Abrud am plecat spre Detunata Goala.Am ajuns in Bucium .Aici aveam doua variante de urmat spre locul de vizitat.Pe Google Maps aparea varianta pe la popasul Fefeleaga mai directa si mai circulata ,drum 150,dar la fata locului ,cand sa intram pe acest drum ne-am schimbat intentia deorece era macadam si in panta.Am urmat cealalta varianta pe la Pensiunea David ,drum asfaltat dar ingust si in panta si el,pesemne un drum nou pentru vila imensa construita aici!Mai sus asfaltul se uneste cu  drumul 150, care dupa cateva sute de metri se termina,ca sa continue cu un drum forestier plin de noroi, pe care se cara busteni.Lasam  masina si cautam marcajul PR,traseu in circuit pe Detunata Goala.Nu am vazut capatul traseului in partea de jos asa ca am urcat pe drumul forestier si undeva mai sus am intrat in traseu.Am urmat poteca prin padure pe o panta mare si am ajuns sus pe Detunata Goala.De aici se vede cariera de la Rosia Poieni,care parea foarte aproape ,asa ca am coborat si am decis sa mergem inspre cariera ,avand si marcaj CR pe un drum lejer  usor de parcurs.Am tot mers noi vreo 4 km si tot nu am ajuns deasupra carierei ,asa ca am facut cale-ntoarsa spre Detunata Goala.La intoarcere am urmat marcajul pe sub ea.Eu am ramas in urma,ceilalti se grabeau,am pierdut poteca,pozele au iesit foarte slabe,un esec total acest circuit!Am ajuns la concluzia ca nu prea merita efortul.Macar daca reuseam sa ajungem la baza detunatei sa vedem coloanele de bazalt de aproape.Am umblat fara rost,cum as zice.Am ajuns la masina,am mancat rapid si am plecat spre Negrileasa la narcise.















Cariera Rosia Poieni vazuta de pe Detunata Goala.

Drumul spre cariera.

In departare a ramas varful ascutit al Detunatei Goale ,de aici vedem adevarata distanta parcursa .
Punctul maxim unde am ajuns,nu stiam precis cat mai avem de mers pana deasupra carierei asa ca ne-am intors.Am facut o drumetie frumoasa,doar!

La intoarcere am trecut pe sub Detunata Goala.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...