vineri, 10 noiembrie 2023

Pestera PORTILE BIHORULUI,17.05.2023

  Cu aceasta pestera e mult de povestit ,chiar a fost o mica aventura!

Am gasit usor intrarea in traseu,o stiam de acasa,m-am informat.E langa o casa (canton)izolata pe marginea soselei in urcare spre Statiunea Vartop in localitatea Baita.Am parcat masina langa canton si am urmat marcajul.Acesta coboara un pic ca apoi sa ne duca iar la deal pe langa canton.In fine din spatele cantonului coboram pe muchia impadurita.La un moment dat ajungem intr-o rariste de padure de unde vedem Pietrele Negre(peretii stancosi).Coboram direct la vale in continuare ,apoi Viorica o ia la stanga pe un drum nu prea umblat,aici ea nu este atenta sau interpreteaza gresit marcajul.Eu la fel nu ma uit pe marcaj,care de altfel era corect ,ne directiona tot inainte pe culme,ma iau dupa Viorica si mergem pe curba de nivel.Observ ca poteca e tot mai neumblata,marcajul nu mai exista si imi dau seama ca am gresit traseul.Ne intoarcem inapoi urcand panta pe care o coborasem aiurea,eu bombanind-o pe Viorica,care inca e nelamurita.Am coborat destul de mult pe poteca gresita si sunt foarte suparata!Ajunsi in traseul marcat realizam greseala.O iau inainte la vale nu o mai las pe Viorica sa ne duca aiurea.Ajung in vale la cariera,dar pana la cariera unde dam de un drum forestier pietruit,mergem pe un drum plin de apa si noroi circa 100m.Langa cariera o iau la dreapta pe o potecuta abia vizibila si in valea paraului dau de o gura de tunel.Stiam de acest loc.Apoi traversez paraul si pe o poteca merg un pic si zaresc gura pesterii.Viorica si Marius erau undeva in urma mea,in scurt timp ajung si ei.

Pestera Portile Bihorului e cea mai frumoasa pestera pe care am vazut-o vreodata,de fapt e un portal imens al unui aven.E de o frumusete si maretie uluitoare. Filmarile sunt concludente.

De aici vom reveni la sosea si vom urca spre Pietrele Negre.










Pietrele Negre.

Un tunel vechi
Gura Pesterii












Ghetarul din aven

Gura avenului










Pietrele Negre vazute din sosea,dupa ce am trecut de ele,din locul in care intram in traseul spre Groapa Ruginoasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...