duminică, 12 noiembrie 2023

ABRUD,18.05.2023

 Abrudul,orasul zilelor noastre arata deplorabil.Oras vechi incarcat de istorie din inima Apusenilor ,azi a incremenit in timp.Am ramas trista la vederea cladirilor care odinioara au primit mari personalitati politice ale tarii,azi arata deplorabil.Centrul orasul plin de garduri metalice,probabil se incerca restaurarea cladirilor ,strazi deteriorate,toate cladirile vechi,istorice ,necesita lucrari de restaurare. Felul cum arata azi Abrudul e cartea de vizita a celor ce s-au perindat la conducerea primariei !

Text prelut wikipedia.Localitatea este atestată documentar din 1215. Din documentele medievale reiese că, începând din 1427, așezarea a devenit „oraș” („civitas”), căpătând totodată unele privilegii, așa încât a reprezentat al doilea centru important al Țării Moților, alături de Câmpeni. În 1491 i s-a acordat statutul de oraș liber.

Localitatea era renumită în timpul romanilor pentru bogatele zăcăminte aurifere. În Abrud se afla un Colegiu al Aurarilor (Orașul a participat la mișcarea lui Sofronie de la Cioara (1759-1761) și a fost unul dintre centrele răscoalei populare din Transilvania conduse de Horea, Cloșca și Crișan (1784) și ale revoluției din 1848, suferind astfel distrugeri în timpul acelor evenimente„Collegium aurariarum"). Tot aici s-au găsit multe vestigii romane, printre care și trei table cerate[5].






























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...