vineri, 3 septembrie 2021

Scorota-vf.Piule,Retezatul Mic,2021

 Poveste lunga cu acest traseu...   Tot umbland noi pe soseaua Campul lui Neag-Campusel si cautand intrarea in traseu spre Stana Scorota ,nicicum nu  o gaseam!           Asa ca am ajuns la sediul Salvamont si am cerut lamuriri.Deci,intrarea in traseu nu e la sosea,e la capatul podului inspre munte,nu se vede din sosea.    Traseul este unul usor,frumos,spectaculos, odata cu iesirea din padure la gol alpin.   Dupa ce parcurgem Cheile Scorotei,urcam pe drumul ce duce la stana din Scorota prin padure,am ajuns la gol alpin dupa o ora si jumatate.      Aici privelistile sunt de vis.   Pe partea stanga in urcare avem semetul varf Fata cu Lastun iar in dreapta noastra Iara Ascutita.  In prelungirea ei vedem Creasta Piule pe sub care vom urca noi in Saua Iepii spre vf.Piule.  La stana luam apa si urmam traseul marcat spre Saua Iepii.  Poteca pe sub Creasta Piule e destul de dificila,panta abrupta cu grohotis.  Urcand ma gandeam cum va fi la coborare,adica mai greu...Avem privilegiul de a admira un ciopor de capre negre printre stancarii.    In sfarsit ajungem in Saua Iepii.Facem un popas aici,se impunea ca doar pana aici am urcat intruna!   Peisajele sunt de vis.   De aici vedem versantul si caldarea cu cabana Buta unde se continua traseul.   Noi vom urca spre vf.Piule.    Am doua nedumeriri privind acest loc Saua Iepii!   1-De ce scrie pe indicator Saua Scorota?    Varful Scorota e pe partea opusa Caldarii Scorota.   Nu ar fi corect ca saua sa fie langa varful cu acelasi nume?   E o eroare cu denumirea de Saua Scorota,sau e corecta?    Pe indicatoarele mai vechi nu aparea si Scorota ,doar Saua Iepii!   Mie mi se pare o greseala de marcaj     .2-Din Saua Iepii pe muchie spre traseul de creasta, daca ar fi traseu marcat s-ar ajunge foarte usor acolo.   Acum aceasta muchie e plina de jnepeni,nu stiu daca se poate trece prin ei !    Sa revin la traseul nostru.   Ne echipam si plecam din Saua Iepii spre vf.Piule.    Vom urca pe o creasta ascutita asigurata cu un cablu la inceput apoi printre jnepeni ajungem sub un varfulet de unde zarim prima data vf.Piule.   Pana la el mai avem de mers tot pe o creasta stancoasa,ascutita cu vreo trei varfulete.   La coborare am urmat alt traseu,evitand coborarea in Saua Iepii!    De sus din creasta Piule am coborat pe un valcel pe care circula ciobanii cu oile ,pe care-l observasem la urcare,chiar am vrut sa urc pe el!     A fost foarte bine ca am coborat pe aici,am scurtat mult traseul si am evitat o portiune mai grea!       Apoi a urmat coborarea dificila pe panta cu grohotis pana in poiana unde am dat de izvoare,ne-am odihnit,ne-am descaltat,chiar am stat la soare ca mai aveam destul timp.   La coborare ne-a prins o ploaie torentiala prin chei,ne-a cam udat pana la masina.         Traseul are cca.  16 km lungime, dar este frumos si usurel !a


Marcajul e dincolo de pod.
Cum sa-l vezi din strada?
Cheile Scorotei


Iara Ascutita apare pe partea dreapta.
Fata cu Lastun pe stanga in urcare.


Stana Scorota
Creasta Piule Pleasa, pe sub care vom urca in Saua Iepii.









Pe portiunea cea mai dificila a traseului !













Capra neagra pe stanca!




Pe vechile indicatoare apare Saua Iepii.Pe noul indicator ,Scorota ,ceea ce ma face sa ma intreb UNDE E SAUA SCOROTA ?Varful Scorota e in partea opusa a muntelui,deci saua Scorota ce cauta aici?






Din Saua Iepii urcam pe o creasta ascutita .


















Creasta isi schimba directie spre stanga si vedem acum vf.PIULE !












Coboram pe aceasta creasta pana pe varful din capatul ei apoi ne vom intoarce intr-o seuta din care vom cobori pe un valcel pe care urca turmele de oi!Traseul marcat spre Saua Iepii a ramas in dreapta noastra.

Pe acest valcel vom cobori!
Saua Iepii in dreapta!
PIULE -PLEASA in urma noastra!
De pe varful pe care am urcat spre Oslea.
Creasta Retezatului Mic spre Piatra Iorgovanului.




Pe un varf ,nu stiu cum se numeste!

De pe varf avem o priveliste spre varfurile din Retezat.
Oare din Saua Iepii (dreapta) se poate urca in traseul de creasta al Retezatului Mic? E o muchie napadita de jnepeni si nemarcata!

Varfuri di Retezat:Papusa ,Peleaga,Bucura...


Saua din care vom cobori pe valcel,deci pe nemarcate,astfel vom scurta traseul si vom evita un segment destul de dificil!


In dreapta avem Saua Iepii.









Ce pasare poate fi asta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...