duminică, 5 septembrie 2021

Pe Vf.TARCU,invaluiti de nori,batuti de vant,grindina si ploaie torentiala! 21 iulie 2021

 Dupa cateva trasee in Retezatul Mic,am plecat spre Banatul Montan.Am parasit Campul lui Neag spre Hateg prin Valea Jiului.Ne-am oprit la Ostrov(Hd) sa vizitam o biserica foarte veche.Apoi am urcat la Poiana Marului la lac.A urmat Caransebes, de unde am urcat la Muntele Mic.Am ajuns in Saua Jigoria unde am pus corturile.Dimineata am plecat spre Vf.Tarcu .Urcam pe marginea padurii unde pasc vitele satenilor din Borlova.Dupa 50 de minute ajungem in Poiana Prisaca de unde avem privelisti spre Muntele Mic,vf.Tarcu nu se vede de nori.Mergem in continuare prin padure urcand vf.Seroni apoi coboram si ajungem la Statia Meteo Cuntu.Inca o ora pana aici.De aici tot la deal .Traseul este unul usor dar vremea e urata rau.Norii dusi de vant in cateva secunde acopera totul.In urma noastra urca un grup de turisti straini.Au iesit din Statia Meteo,cred ca se cazasera acolo peste noapte.Urcam pe langa imensele momai de piatra,nici nu am mai vazut asemenea momai uriase pana acum.Tarcu fiind un munte expus negurilor aceste momai chiar au un rol important in ghidarea turistilor pe vreme rea.Pe mine m-a apucat foamea,caut un loc mai ferit de vant unde ma opresc,Viorica si Marius(ei nu mananca toata ziua)urca in continuare,nu ma asteapta,asa ca voi urca singura pana sus la varf,doar acolo ne vom mai intalni!Si totusi voi ajunge prima .la cateva minute apar si ei prin ceata!De aici ,eu voi lasa marcajul care urmareste creasta si mai multe varfulete,voi urca pe drumul ce duce la Statia Meteo.Pe masura ce urc  negurile sunt tot mai compacte de nu vad nimic si bate vantul tot mai tare.Deodata din ceata apar trei caini .Norocul mea a fost ca erau pasnici,nu au latrat deloc si s-au apropiat de mine dand din codite.Apoi apare si ciobanul tot din ceata.L-am intrebat cat mai e pana la varf.Nu mai era mult.Mai sus a inceput sa ploua marunt ,ploaie ce s-a transformat imediat in grindina.M-am oprit si am asteptat sa treaca rafalele de grindina cu vant.Urc in continuare si ajung la un zid mare format din pietre,langa el sunt doua cruci.Vantul bate nebun,ma da jos din picioare.Ma adapostesc dupa pietre si vad doua ,,momai ,,miscatoare ce apar din ceata.Erau Viorica si Marius.Reusim sa facem cateva poze ,mai urcam un pic si vedem cladirea Statiei Meteo.Eu si Marius intram inauntru,era usa deschisa.Adapostiti de vant sa vedem ce facem in conditiile date;nu stiam unde este varful!Ma asez pe un scaunel langa usa si ma trezesc cu o pisica in brate.Se deschide usa si apare meteorologul de serviciu ,un pic contrariat de prezenta noastra acolo pe asa vreme rea!Ne zice ca varful e la o suta de metri in spatele Statiei Meteo.Iesim afara si dam de stalpul indicator in spatele Statiei infipt intr-o lada de nisip.Era aplecat,sa-l ia vantul si de aici nu alta!Ne-am pozat toti pe rand cu stalpul,asa ca sa avem dovada ca am ajuns aici,apoi am luat-o la vale.La coborare au fost minute in care negurile s-au mai ridicat,putine ce-i drept.Apoi a inceput o ploaie marunta pana la Statia Meteo Cuntu,iar mai jos din vf.Seroni -Poiana Prisaca ,ne-a tras o ploaie torentiala de curgea apa din noi.Bocancii mi s-au umplut de cateva ori cu apa.Apoi ploaia s-a oprit,am cules russule pe care le-am gatit seara.A iesit soarele pana am ajuns la locul de campare,ne-am uscat hainele ude.Dimineata,am iesit sa prind rasaritul .Am coborat din Saua Jigoria pe un drum forestier de unde aveam vedere spre intreg muntele Tarcu.Se vedea chiar si Statia Meteo Tarcu.Daca ieri nu am vazut nimic ,acum aveam privelisti de vis.Traseul din Saua Jigoria-Varful Tarcu are cca. 20 km lungime,aplicatia mea a inregistrat mai mult ,cca.23 km.Totusi traseul e usor si frumos pe vreme buna ,daca esti un norocos!



















































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...