miercuri, 5 septembrie 2018

Retezat 2 (Lacuri-Vf.Judele),5.08.2018

A doua zi  ,am facut un tur al lacurilor din Caldarea Bucura;Lia,Ana,Viorica, Florica,Taul Agatat,Taul Portii si am urcat pe varful Judele,pe care nu reusisem sa urc in 2013.Varful Judele se aseamana cu Lespezi si Cornu Caltunului din Fagaras,care la prima vedere te cam inspaimanta,dar cu calm se poate urca fara probleme.Pacat ca ajunsi pe varf am fost acoperiti de neguri si nu am vazut nimic in jur,dar si asa a fost fantastic!Apoi am coborat la Taul Agatat ,de unde am urcat la Taul Portii care dupa parerea mea este cel mai frumos lac glaciar al Retezatului,cel mai fotogenic ,cu vf.Judele ce se oglindeste in el!

Pe malul lacului Bucura,prima dimineata.Vreme frumoasa ,soare,norii vor aparea in curand cand vom ajunge pe varful Judele.
Lacul Lia si muntele Slaveiu.

Lacul Ana.


Lacul Viorica.
Paraul ce curge din lacul Florica in lacul Viorica formeaza o frumoasa cascada.
Lacul Florica.
Salba de lacuri din Valea Bucurei.
Deasupra lacului Florica o turma de oi la odihna de pranz.
Urcam pe marcaj la Taul Agatat.
Taul Agatat.
Taul Agatat vazut de sus din traseul spre vf.Judele.
Urcam in Saua Judele.
Sub varful Judele.
Varful Peleaga in departare vazut din traseul spre Saua Judele.
Poteca urca aproape vertical in Saua Judele.
Prima parte a potecii pe curba de nivel.
In Saua Judele.
Varful Judele.
In Saua Judele.
Cineva e deja pe varf.La urcare ne-am intalnit cu doi turisti straini ce coborau.

Bine ca vedem pe unde trebuie sa urcam;cineva e mai iute de picior...




Lasam o parte din bagaje,eu las doar betele si incepem catararea...


Tabla care indica varful e ruginita si desprinsa de stalpul metalic!








Revenim in Saua Judele si urcam pe creasta inca un pic spre Slaveiu,de unde zarim lacul Zanoaga.



Cu Slaveiu in spate.Eu vroiam sa coboram pe Slaveiu spre Bucura insa coechipierii mei nu au vrut din cauza vremii incerte.Si totusi vremea a fost buna,nu a plouat.
Coboram pe acelasi traseu, iar de la Taul Agatat urcam la Taul Portii.
Taul Portii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...