miercuri, 12 septembrie 2018

In Muntii HASMAS,2.09.2018

De ceva vreme ne tot planificam o tura in Hasmas,un munte deosebit de frumos unde nu am ajuns inca.Deci ,azi i-a venit randul.Plecam de sambata pe la pranz spre Balan,eu cu Viorica si Marius.Trebuie sa gasim un loc de campare in zona.Urma sa ne intalnim duminica dimineata in Balan sa urcam impreuna cu amicii din Sf.Gheorghe.Caut pe Google earth un loc de campare,in Balan exclus sa gasim,asa ca il gasesc pe malul lacului Frumoasa ,in satul Frumoasa ,la cca.10 km de Miercurea Ciuc.Acum sa vedem daca realitatea din teren corespunde cu ceea ce am vazut eu pe harta.Ne vom orienta la fata locului.Oprim in Miercurea Ciuc sa vizitam orasul.Mai trecusem pe aici fara sa oprim .Suntem impresionati de acest orasel ,curat ,cu o piata frumoasa,mare ,moderna si de strazile pustii,putina lume in oras ,probabil din cauza caniculei erau in case ,nefiind obisnuiti cu caldura !Plecam mai departe ,trecem de satul Frumoasa si ajungem la lac.La coada lacului gasim loc de campare,cam in panta dar e singurul ,nu avem de ales.Intre timp Ileana ne anunta ca vor veni si ei mai pe seara cu corturile.Montam corturile si fiindca tot mai aveam timp la dispozitie pana seara ,plecam spre Pasul Ghimes .De aici coboram la Manastirea din satul Fagetel  spre Izvorul Trotusului.Frumoase locuri strabatute de DN12A unde ajungem pentru prima data.Revenim la corturi si mai pe seara vin si colegii de tura ,Ileana ,Tomi,Irenke ,Gheza si Stelica.Seara se incheie cu foc ,cu slanina prajita in jar si sampanie! Amicii nostri din Sf.Gheorghe sarbatoreau casatoria lor cu ceva ani in urma!Multi ani impreuna de acum incolo!Dimineata ne sculam inainte de rasaritul soarelui,strangem corturile si plecam spre Balan.Urcam la cabana Piatra Singuratica,apoi sus pe varful ei ,coboram si continuam spre vf.Hasmasul Mare.Impresionante peisajele de aici!Pacat ca din cauza caldurii nu avem vizibilitate buna spre muntii din jur.Revenim la cabana unde facem un mic popas inainte de coborarea in Balan.Marius stand pe un bolovan ne anunta ca langa el e o ,,cobra''.M-am amuzat de ,,gluma'' lui,merge Stelica sa vada ce-i si ne da de stire ca e o vipera! Ma duc si eu si Ileana s-o vedem si reusim s-o fotografiem.Am mai vazut o vipera doar in Rodnei  de cand umblu prin munti.Coboram in Balan si plecam spre casa.A fost o tura foarte frumoasa cu niste oameni deosebiti !


 Miercurea Ciuc.

 Lacul Frumoasa.

 Pasul Ghimes.


 Manastirea din Fagetel.

 Seara pe malul lacului Frumoasa.



 Dimineata la cafea,inainte de rasaritul soarelui,somnorosi,nepieptanati,unii in pijama (eu).:)))




La izvorul de sub stanca din traseul spre cabana Piatra Singuratica.Nu e nevoie sa carati apa din Balan ,sunt doua izvoare pe traseu.

Poienita spre cabana.


Piatra Singuratica.
Varful Hasmasul Mare ,pe care vom ajunge azi.Pare aproape dar nu este!







Urcam pe Piatra Singuratica.

Prima portiune pana la stanci cu grohotis.


Aici incepe catararea,specialitatea noastra!












O ferestra spre Moara Dracului si Hasmasul Mic.


Hasmasul Mare.



Cabana vazuta de pe Piatra Singuratica.



Pe Piatra Singuratica cu Ileana.
Cu Viorica,Marius si Tomi.




Un izvor cu adapatoare pentru animale pe traseul spre vf.Hasmasul Mare.
Incepem urcarea spre Hasmasul Mare.



Piatra Singuratica ramasa in urma in partea dreapta.



De aici lasam traseul si urcam pe stanci pe partea stanga.




















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...