miercuri, 5 septembrie 2018

Fundatura Ponorului,10.08.2018

Cu Fundatura Ponorului e o intreaga poveste ,hazlie pe alocuri dar si plina de naduf...Dupa vreo zece km parcursi pe un drum in panta si destul de greu ,din Ohaba Ponor,am ajuns in Poienile Ponorului ,loc in care ne-am blocat,nu se mai putea inainta cu masina,doar cu tractor sau 4x4.Daca reuseam sa trecem de acest loc dificil puteam merge linistiti cu Dacia Logan pana in Fundatura Ponorului.Asa ca ne-am oprit si campat la jumatatea drumului.Dimineata am plecat la drum pe jos.Drum lung dar frumos ,in urcus pana am intrat in padure la umbra .Era foarte cald ,si de la caldura cred ca ni s-a tras ,la felul in care am actionat !:)))Ajungem la un indicator de poteca turistica.Am banuit ca e intrarea in Fundatura Ponorului dar nu eram sigura,asa ca am mers pe drumul forestier in continuare.Si mergem noi,am constatat ca ne indepartam de Fundatura,ceea ce era adevarat,doar ca drumul face un mare ocol si revine pe alt deal al Fundaturii.Nu aveam sa stiu asta ,imi era teama ca drumul duce in alta directie.Asa ca nu am vrut sa mai merg,Viorica tot inainte,vine Marius si pleaca dupa ea! Eu cu Gica stam pe loc si cugetam.Vine un localnic din directia in care mergea Viorica si ne zice ca nu a intalnit-o.Drumul se ramifica in trei cai.Ne spune ca intrarea cea mai scurta e pe poteca marcata pe care am vazut-o noi,dar sunt si alte intrari spre Fundatura.Ne intoarcem inapoi cu el .Gica nu vrea sa vina cu mine si pleaca la corturi .Eu cobor cu localnicul si in 5 minute sunt in Fundatura Ponorului.Cobor pe o ulita pana spre centrul catunului unde sunt cateva corturi.Apoi urc din nou de unde plecasem si astept sa apara din celalat deal Viorica cu Marius.Dupa vreo 20 minute apar si ei,cobor prin iarba pana la brau la locul de belvedere unde ne intalnim si apoi coboram impreuna spre Poieni.La un moment opreste o masina langa noi.Era rangerul Parcului Natural Gradistea Cioclovina.In masina era si Gica al nostru !Ne intreaba de bilete,dupa o discutie in contradictoriu ,platim taxa!Dupa ce ca umblam ca bezmeticii pe aici,nu sunt neam de marcaje,mai platim si taxa.Limita Parcului (acum am aflat)este pe DN66 la intrare in Ponor!Cum e posibil,ca eu daca intru intr-o localitate (Ohaba Ponor) sa platesc taxa ? Am revenit la masina,am strans corturile si acum il asteptam pe Gica ,el se plimba cu rangerul prin Fundatura Ponorului.In cele din urma apare ,coboara cu rangerul pana in Ohaba Ponor ,unde cautam intrarea la pestera Sura Mare.Nici un indicator,nimic.Batem la portile localnicilor intreband cum se ajunge la pestera.Ajungem pe strada cea mai apropiata de pestera dar acces la ea nu exista .Un localnic a inchis trecerea spre pestera ! Am aflat ca trebuie sa mergi prin apa care curge din pestera insa acest curs de apa e indiguit.Am plecat boscorodind si de aici ! Doar taxe vreti domnilor dar facilitati de ce nu oferiti? Mai mult ,puneti oprelisti si tineti ascunse frumusetile acestei tari ,parca ar fi doar ale voastre!
Locul de campare,pe locul unei foste cariere de bauxita cu  vedere la o balta cu stuf dar fara broaste!

Dimineata la rasaritul soarelui.

Ajungem sus deasupra catunului de unde vedem muntii in departare.

Am urcat vreo 6-7 km tot strangand alune  care deja erau aproape coapte.Nicaieri nu am vazut atatia aluni incarcati cu alune!
De aici urmeaza pe culme drumul prin padure si intrarea in Fundatura Ponorului ,dar nu am mai pozat acest segment de traseu.
Am intrat pe un drumeag plin de bolovani si am ajuns aici!

In centru se vad cateva corturi ,eu am coborat pana pe varfuletul de deasupra lor.
Aici ajunge poteca marcata pe care am vazut-o sus in drumul principal prin padure,pe care trebuia sa coboram!


Fundatura Ponorului,un relief carstic cu multe doline formate prin prabusirea tavanului unor pesteri,anul acesta  s-a descoperit un aven.






Aici ,la baza stancilor ,apa dispare in subteran in galerie de circa 10 sau 20 km si va iesi la suprafata in Pestera Sura Mare din Ohaba Ponor.





M-am intalnit cu Viorica si Marius si ne-am intors impreuna pe drumul pe care au ajuns ei ,care ocoleste pret de vreo doi km.


Vedere spre Ohaba Ponor.
Pestera Sura Mare se afla ascunsa in spatele acestei case! Intrarea a fost inchisa dupa cum se vede ,ulterior.Gardul curtii e cel ce ne da de inteles ca inainte se trecea pe acolo spre pestera.Nici macar o poza de la distanta nu se poate face!A inchis abuziv spatiul respectiv.SE VEDE GARDUL CE IMPREJMUIESTE CURTEA,CEL VECHI,ACUM CE A REALIZAT CU ACEST GRILAJ?
ASTA-I ROMANIA,FIECARE FACE CE-L TAIE CAPATANA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...