miercuri, 5 septembrie 2018

Cheile Banitei,Turnul si Cheile Crivadiei,11.08.2018

Dupa aventura de la Fundatura Ponorului ajungem in Petrosani ,facem cumparaturi, si cautam un loc de campare.Ghidul de la Pestera Bolii zice ca vom gasi loc de cort daca urcam spre Statiunea Parang prin zona Vila Rusu.Am luat o pacaleala de zile mari ! Urcam noi pe drumul prafuit si groaznic de rau pe langa Statia de telescaun ,trecem de Vila Rusu si aproape ca ajungem sus pe Parangu Mic.Niciun metru patrat de teren nu am gasit de pus cortul! Se face seara si nu stim unde vom dormi.Coboram in Petrosani si le zic parerea mea,de a intra pe Valea Jietului ca acolo precis gasim loc de cort.Mai campasem odata in Cheile Jietului aproape de cabana Groapa Seaca.Intram pe Valea Jietului ,nu mergem decat un pic si deja gasim loc frumos de cort.Dimineata facem cale-ntoarsa spre Hateg,sa cautam Cheile Banitei.Si de data asta nu gasim niciun indicator care sa ne ajute sa le gasim!Citim pe net ca trebuie sa intram pe langa o benzinarie dezafectata apoi pe langa un gater si uite asa le-am gasit!Dupa Cheile Banitei care sunt de o frumusete rara ,revenim pe DN66 si spre Hateg cautam Crivadia(mai bine zis Cheile Crivadiei )pe care se vazusem de pe viaduct ,dar noi incercam sa le vedem de aproape.Ajungem in loc.Crivadia dar si aici ne lamurim ca nu putem ajunge in chei decat pe cursul apei ! Incredibil ! Situatia  de la Sura Mare se repeda din nou !Bat la poarta unui localnic care ma lamureste cum e cu cheile dar imi dezvaluie poteca de acces la Turnul Crivadiei! Ne bucuram de reusita si urcam pe dealul de langa sosea si in 5 minute suntem la turn .Mai coboram pe o potecuta si vedem si ceva stancarii din chei printre crengile copacilor! Revenim in Petrosani pentru a nu stiu cata oara ,de data pentru a intra in Defileul Jiului.
 Pe Valea Jietului.

 Cheile Banitei.

















 Crivadia.

 Turnul Crivadiei.





 Cheile Crivadiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...