marți, 1 noiembrie 2022

Varful Carja din Parang,27.07.2022

 Dupa doua nopti de campare in Cheile Jietului am plecat spre Petrosani si am urcat in Statiunea Parang pe noul drum asfaltat care duce pana sus in centrul statiunii.Mai incercasem cu ani in urma sa urc cu masina dar drumul era foarte rau si nu am reusit.Am lasat masina in parcare,ne-am echipat si hai la deal!

De aici urmeaza doua pante pana se iese deasupra statiunii,pante ce a scos sufletul din noi.Ne grabeam sa ajungem mai repede sus ,eram nerabdatori sa vedem Parangul de aici.Nu mai fusesem pe aici pana acum.Traseul are doua variante.Una mai usoara ce evita vf.Parangul Mic iar alta care duce direct pe Varf si apoi pe creasta unde se uneste intr-o Sea cu cealalta varianta de sub varf si de unde pleaca un traseul la lacul Mija..Din Vf.Parangul Mic traseul devine mai lejer si chiar placut pana sub vf.Carja .Trec pe la fostul refugiu Carja.Constat ca a fost indepartat acoperisul si curatat interiorul,poate cineva are intentia sa-l refaca!

Incepe poteca in serpentine pe varful Carja.Din urma ma depasesc doi tineri slovaci cu rucsaci voluminosi.Vine si Marius din urma ,Viorica prima ca de obicei,ea se grabeste,nu filmeaza,doar merge pe poteca!Caldura mare ,sufocanta,niste nori urati se aduna pe creasta,spre noi!

Ajungem pe vf.Carja unde admiram peisajul,ne descaltam,stam la soare pret de vreo ora.Apoi o luam la vale bucurosi ca am atins obiectivul nostru de azi.Mai mult nu-mi doream.Ideea de a incerca sa ajungem pe vf.Parangul Mare nu era una chibzuita.Traseul e foarte lung circa 30 km,asa ca nu facem drumetii pe care s-ar putea sa ne aduca neplaceri !

La coborare dupa ce trec de refugiul Carja ,las poteca marcata si cobor pe creasta din dreapta urcand pe toate varfurile ei, cel mai important avand si indicator,varful Scurtu 2203m pana in Seaua de unde se ajunge in Caldarea Mija.Am confundat ultimul varf cu vf.Mija.Din Sea voi cobori pe varianta de sub varful Parangul Mic,usoara dar foarte lunga,nu se mai termina!

Am ajuns cu bine la masina,am coborat si am plecat spre Cheile Jietului ,am gasit loc de campare la iesire din satul Jiet chiar pe malul raului Jiet.Mai campasem altadata aici intr-o poienita langa sosea dar acum locul fusese protejat cu santuri adanci ,nu se putea intra cu masina.Seara ,ne-am spalat in rau,a fost foarte cald,am dormit bine,dimineata am plecat spre Retezat.



Prima panta pe sub telescaun.


A doua panta.

Sureanu 

Eronate orele !
Parangul Mic.

De pe Parangul Mic spre Vf.Carja.
Inapoi spre vf.Parangul Mic.
Vf.Mija in stanga si Carja in dreapta in departare.

Seaua cu bifurcatia traseului.


Vf.Parangul Mic.
Vf.Carja 
Refugiul Carja sau ce a mai ramas din ei...
A fost curatat interiorul,indepartat acoperisul.


Aici incepe urcusul pe vf.Carja.

Vedere de pe vf.Carja spre Parangul Mare.





Sureanu, Ausel și Patru în depărtare! 

Caldarea Slivei cu lacurile Carja si lacul Verde.
Lacul Carja.
Parangul Mare,ultimul
lac Carja
Lacul Verde.
Trei tineri din Petrosani urcau spre Vf.Parangul Mare unde urmau sa ramana la refugiul de sub varf peste noapte.
Urmeaza coborarea.

Flori crescute pe peretele refugiului.


Varful Mija in stanga.

Vf.Scurtu ramas in urma.

Vf. si Caldarea cu lacul Mija in stanga.
Pe varful spre Seaua unde de despart cela doua trasee.In stanga spre Carja ,in dreapta spre Mija,in fata Parangul Mic.

Vf.Mija.

Lungul traseu pe sub vf.Parangul Mic pana in statiune.

Vedere spre Carja.




Campare pe Jiet.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...