luni, 7 noiembrie 2022

Tabara de Sculptura de la Naieni,jud.Buzau,10.09.2022

 ,,În anul 1985 se închidea tabara de sculptura în aer liber Măgura. În anul următor, ideea unei noi tabere a fost preluată și continuată de Gabriel Manole, un entuziast profesor din Slobozia. Locul ales: un foarte pitoresc vârf de deal din Năeni, denumit Tigoarea.Aici, sub îndrumarea meșterului Manole, copii talentați din Slobozia, Năeni și Chișinău aveau să-și încerce forțele cu calcarul extras dintr-o carieră din apropiere, vară de vară, până în anul 1988, când și această tabără a fost închisă. De remarcat vârsta fragedă a artiștilor care s-au exprimat aici: până în 14 ani. În 2009, la inițiativa primarului Marian Apostol, tabăra a reînviat, în poiana de pe deal apărând noi opere de artă, printre care deja celebrul ansamblu Dacologie, amplasat la intrare. Dealul care găzduiește uimitoarea expoziție în aer liber are un nume parcă predestinat: Tigoarea (loc sacru, în greaca veche). Locul este situat într-un punct cu o belvedere de invidiat.,,text preluat.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...