duminică, 6 noiembrie 2022

NAIENI-Biserica dintr-o piatra si Grotele preistorice,10.08.2022

 Am plecat din Brasov sa vizitam cateva obiective turistice din jud.Buzau in premiera pentru noi!Am ales sa vedem prima data zona Naieni ce cuprinde mai multe obiective interesante cum ar fi:Biserica dintr-o piatra,Grotele rupestre,Tabara de sculptura si Chilia lui Ambrozie.Din soseaua Mizil-Buzau am ajuns in Sahateni.Din localitate intram pe un drum asfaltat recent pana in Naieni.Am fost placut surprinsi de acest drum care s-a asfaltat ,drum ce urca pe dealuri pana in satul Varf!Am oprit la Biserica dintr-o piatra apoi am coborat in cariera veche unde am instalat corturile.Aici am ramas peste noapte iar ziua care ne-a ramas am vizitat toate obiectivele turistice.Vreme foarte buna ,chiar caniculara.

Biserica dintr-o piatra e tare frumoasa,ce o face deosebita sunt mozaicurile exterioare!In interior nu am avut acces ,biserica fiin incuiata,am inteles ca mai rar aici vine un preot si astfel biserica se deschide.Noi nu am avut noroc ,desi am revenit a doua zi,duminica fiind.

















Dupa ce am vizitat biserica am plecat in cautarea Grotelor preistorice din malul carierei!
Am luat-o pe una din poteci (sunt doua poteci) pe sub peretii de stanca ai carierei ! La un moment dat una din poteci urca sus deasupra carierei.Aici la bifurcatie gasim un indicator ce semnalizeaza traseu periculos pe sub stanci, dar,poteca e foarte batatorita si mergem inainte sa cautam grotele ca doar nu era sa le cautam pe pajiste ,deasupra !Am tot mers pe potecuta  prin iarba inalta si tufe si am dat de niste grote.Noi am crezut ca astea erau grotele cautate dar nu era chiar asa.Am mers in continuare ,am iesit de sub stancarii pe platou de unde vedem Tabara de Sculptura si Satul Dacic.Am dat de un drum pe care se circula cu masini de teren .Traversam si pe malul celalalt vedem o cruce din piatra iar mai incolo gasim in sfarsit Grotele Preistorice,cu indicator in fata ,ca alfel nici nu banuiam ca astea ar fi!De la grote mergem in continuare pe culmea dealului,mai era lume care se plimba pe acolo.Am ajuns pe un loc cu denivelari si ceva pietre ce aveau aspect de ruine,noi banuind ca aici ar fi Satul Dacic,dar aveam sa constatam la intoarcere ca nu era chiar asa,ca Satul Dacic era mai jos unde erau niste case taranesti,eu credeam ca este o manastire!Acest obiectiv turistic Satul Dacic eu nu reusesc sa-l inteleg,e mai degraba o realizare contemporana,fara urme vechi, istorice.
Cariera vazuta de sus de langa Biserica dintr-o piatra.



Umblam pe aici pe sub stanci cautand Grotele Preistorice!

Am gasit o grota ,dar fara indicator! Deci nu e ce cautam!
Tabara de Sculptura
Acolo se zice ca e Satul Dacic....
Aici apare un drum ca urca din Naieni spre Satul Dacic si Grotele Preistorice care sunt la stancile din stanga! Acum ma dumiresc de ce nu sunt indicatoare,poate sunt aici pe acest drum....


Aici sunt Grotele Preistorice!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...