joi, 3 noiembrie 2022

RETEZAT(Petrosani-Lacul Gura Apelor-Poiana Pelegii),28/29.07.2022

 Dupa tura din Parang pe vf.Carja si campare pe Jiet am intrat in Petrosani.Am facut cumparaturi si am mancat in centrul orasului.Apoi am plecat spre Retezat,desi se anunta schimbarea vremii.Am zis ce o fi o fi...Viorica nu ajunsese niciodata in Poiana Pelegii si vroia sa ajunga indiferent de vreme si spera intr-o prognoza falsa,dar din pacate nu a fost asa.In Santamaria Orlea  ne -am oprit ,eu am vizitat Vechea Biserica a Cnezilor Candea.Am ajuns la Gura Apelor am platit intrarea ,5 lei/pers. si 25 lei/masina.Am parcurs lungul drum de 18 km ,acum refacut dupa inundatiile din 2020 ,in general e bunicel dar are portiuni in panta cu gropi si pietris unde deabia  am reusit sa urcam cu Dacia Logan.Am ajuns in parcarea de  la Poiana Pelegii care parca e mai mare acum,ne-am grabit sa luam cortul si bagajele sa trecem apa,am cautat locuri de cort si in timp ce montam corturile a inceput ploaia.A plouat toata noaptea.Seara poiana a fost inundata de turma de oi de la stana de mai sus,iar spre miezul noptii latrau cainii si strigau ciobanii la URS.Dupa o noapte de nesomn,dimineata am strans rapid corturile ,am cules hribi pe care i-am gatit in parcare ,apoi am plecat spre casa.Ne-am oprit la Gura Apelor,un lac foarte frumos,unde am descoperit pe malul sau un loc de campare de care nu stiam,apoi ne-am mai oprit sa vedem iarasi Cheile Banitei.Ne-am intors in Brasov pe Valea Sebesului,unde am vazut lacul Oasa aproape secat.


Petrosani









Biserica sf.Varvara .



Santamaria Orlea.Biserica Cnezilor Candea.







Poiana Pelegii









Dimineata in parcare.



Gura Apelor




























De la Gura Apelor ne-am oprit in Cheile Banitei.A fost amenajat o casuta pentru vanzarea biletelor de vizitare la intrare in chei,dar la sosea aceeasi problema,nu exista un indicator vizibil pentru a semnaliza acest obiectiv turistic!

Pe Valea Sebesului am oprit pe malul Lacului Oasa,in filmuletul de mai jos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...