luni, 7 noiembrie 2022

Chilia lui Ambrozie,Naieni,jud.Buzau,10.09.2022

 De la Tabara de Sculptura am coborat spre satul Varf.Am trecut prin sat si apoi am urcat pe dealul Istrita sa cautam Chilia lui Ambrozie.Ca reper aveam antenele din varful dealului,nu stiam precis pe unde se ajunge la ea.Am urmat drumul din marginea unei paduri si am iesit intr-o sea de unde am urmat culmea dealului.In stanga era o stana ,oile si caprele erau prin zona iar doi caini in poteca.Ultimul urcus spre marginea padurii de pini ne-a cam terminat.Am prin o zi caniculara,noroc ca aici mai batea vantul.Am ajuns la padure ,aici cineva culegea coarne,asa ca ne-am apucat si noi de cules si mancat coarne.Erau foarte coapte, deci foarte bune!Aici eram deasupra chiliei dar nu vedeam poteca de coborare! Am tot cautat o poteca spre chilie dar nu am gasit-o ,asa ca am ajuns in varful dealului langa releu.De aici am coborat pe drumul marginit de copaci imensi de catina.Nu am mai vazut asa ceva niciodata,atata catina...Am ajuns in poienita marcata cu o cruce de unde am urcat pe o potecuta in panta pana la baza chiliei.Viorica a ajuns prima ,a urcat pe scara ,dar sus era o bara de fier care nu e prinsa bine in piatra si se misca,s-a speriat si a coborat fara sa treaca mai departe.Am urcat eu,am trecut de acel obstacol si am intrat in chilie.Apoi a urcat Marius si Gica.Vazandu-ne pe toti sus,a urcat si Viorica.La coborare am vazut o potecuta pe langa stanci care urca deasupra chiliei.Am urcat eu prima ,in 2 minute am fost sus ,de unde plecasem noi la deal,poteca pe care nu am vazut-o! Apoi au venit si ceilalti si am coborat dealul ,am traversat satul si apoi am urcat la locul de campare.A doua zi am plecat mai departe spre Nucu.








Am fost surprinsi sa gasim asfalt pana la ultima casa a acestui sat!
Satul varf.
Vom urca pe muchia dealului.



Satul Varf in departare.



Cautand o poteca de coborare,aici eram deasupra chiliei.

Vedere spre relee.



Am ajuns la chilie dupa ce am urcat tot dealul si am coborat pe alta parte.
Viorica grabita sa urce prima,a renuntat cand a ajuns in capatul scarii.Acolo la inaltime,e un pasaj dificil,e o prispa ingusta iar trecerea de pe scara pe prispa se face printr-un ,,salt,,ajuntandu-te de o bara metalica ,desprinsa, care se misca!Daca ai frica de inaltime nu prea treci pe acolo!










Am dormit la cort apoi dimineata am plecat mai departe.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...