luni, 29 august 2016

PIATRA CRAIULUI (Valea Vladusca-Castelul Craitei) ,20 aug.2016

O tura in Piatra Craiului pe Valea Vladusca pana la Castelul Craitei iar de acolo am mai urcat un pic intre stancariile fantastice ale acestui munte deosebit de spectaculos .O tura as zice spectaculoasa cu peripetii la intoarcere.La coborare am incurcat potecile,am ajuns intr-un valcel spalat ,inclinat ,cu multe praguri defapt in valcelul secundar al Vaii Vladusca...coborare ce a culminanat cu o traversare pe o panta stancoasa,unde ne-am ajutat de un brad uscat cazut.In final ne-am descurcat iar la intrare in padure ne-a prins o ploaie torentiala care ne-a sacait  pana la masina.



Dimineata pe roua pe Valea Vladusca,vedem patru urme lasate mai devreme.Pe cei patru ii vom gasi la refugiu.




De aici se vede jgheabul stancos al firului secundar al Vaii Vladusca,firul principal l-am lasat in stanga,acesta ducand la Anghelide.Pe acest valcel secundar  vom cobori fara sa vrem ,fortati de imprejurari.
In stanga Tamasu Mare.

Valea Vladusca.
Urcand spre Craita.

Am ajuns.Nu visam vreodata sa ajung aici.Multumiri lui Gica si fetelor din grup;Madalina ,Mirela si Inaka Ionita!




Urcam mai sus de Craita pe o stanca,lasam rucsacii si urcam mai sus, pe un perete abrupt de unde avem alte persepective asupra abruptului;Coltii Rai inspre La Lanturi,Coltii Gemeni spre nord ,iar in amonte un valcel ce duce la ref.Ascuns si mai departe in Braul Mare ,spectaculos dar dificil de urcat .Cei patru care urcasera inaintea noastra coborau ,neputand avansa prin valcel.
Coltii Rai si grohotisul pe care se urca La Lanturi.
Papusa in departare ,Tamasel si Tamasu Mare.




















Coboram de la Craita,mai jos pierdem poteca ,inaintand pe o poteca mai veche ,dar neumblata.In loc sa coboram direct la vale ,o luam pe poteca ce merge spre dreapta pe curba de nivel si imediat ajungem printre jnepeni deasupra jgheabului stancos.

Aici suntem deasupra jgheabului.Vom cobori destul de greu ,deabia trecem de jnepeni si ajungem cativa metri mai jos in jgheab.
Gica cu mine in jgheab, sa vedem daca e posibila coborarea in vale deoarece de sus nu se vedea decat capatul jgheabului suspendat si valea mult mai jos!
Coboara si fetele in jgheabul stancos.
Aici se cobora nu se urca !Asa s-a coborat tot valcelul!

Numai dupa flori de colt nu mai aveam noi interes! Si totusi daca era sa calcam pe ele le-am si imortalizat !

Fetele coboara ,eu trecusem pasajul expus.
Pasajul expus foarte periculos.L-am trecut pe deasupra cu ajutorul unui brad uscat aninat chiar la locul potrivit.Daca nu era acolo ,nu stiu cum am fi trecut ,neavand cu noi o coarda !



Trece Gica,trec si fetele,totul e in regula ,ne adunam si refacem grupul apoi o luam pe grohotis la vale.




Eu si jgheabul stancos .

Pe grohotis la vale !








4 comentarii:

  1. Fain traseu, trupa super:Gica,Madalina,Mirela......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,a fost prima urcare acolo,apoi am mai urcat de doua ori.

      Ștergere
  2. Frumoase amintiri ! Sănătate multă !

    RăspundețiȘtergere

SOVATA (ghiocei-muntele de sare)-PRAID (Canionul de Sare)-MUNTE GORDON (Inima lui Isus),10.03.2024

 De cativa ani imi doresc sa ajung pe Platoul Vartoape in Hunedoara sa vad rezervatia de ghiocei bogati,dar fiind la distanta mare de Brasov...