luni, 22 august 2016

Cheile Turzii,10 aug.2016

Am ajuns in Cheile Turzii ,in circuitul nostru prin tara ,venind din Bucovina,pe o caldura insuportabila,ce avea sa aduca peste cateva ore o ploaie torentiala ,rece,cu grindina,asa sa ne mai racoreasca,ploaie ce pe mine m-a prins in chei la intoarcere iar pe prietenii mei deasupra cheilor.Cheile Turzii sunt strabatute de paraul Hasdate care le-a sapat in calcare pe o lungime de 3 km.Aici gasim multe pesteri ,17 pe versantul drept si 5 pe cel stang si pereti inalti spectaculosi de pana la 300 m. culminand cu Turnul Ascutit.


 Cheile Turzii vazute din locul de belvedere .






 Cea mai frumoasa stanca din intregul canionul,Turnul Ascutit.
 Inghesuiala mare aici la minicascada asta.Nu se elibera locul nicicum sa pot face si eu o poza.
 Iar aici la scarita asta am asteptat cca 15 min. sa descatere un grup de tineri incaltati in sandale si slapi!
Turnul Ascutit.





 Iesiti din chei vrem sa urcam pe flancul drept in poza de mai sus ,sa parcurgem traseul pana in celalalt capat de unde am plecat pe deasupra cheilor.Pentru a intra in traseu trebuie trecut paraul care nu se lasa usor trecut,nu gasim niciun loc de trecere .Viorica si Marius cauta un astfel de loc de trecere mergand de-a lungul apei ,dar negasindu-l sunt nevoiti sa se descalte si sa treaca prin apa.Eu renunt la a trece paraul si auzind tunete prin preajma renunt la traseul amintit.Totusi,urc panta abrupta de pe versantul stang pana aproape in varf.Deodata furtuna se apropie , voi cobori de urgenta in vale.Pe Viorica si pe Marius i-a prins ploaia si i-a cam udat avand la ei doar folii de supravietuire.





 In apropiere se aud tunete.
 Vedere spre chei .
 Urc pana aici pe o caldura insuportabila ,renunt la bluza ,raman in sutien si fiindca ploaia se indreapta spre mine,cobor in viteza.Cred ca am facut 5 min.pana jos.
 Vedere de sus spre chei.
 Ma prinde ploaia in chei.Ploaie torentiala cu grindina.

 Stanca cu bolta sub care m-am adapostit de ploaia torentiala.

 Euonymus verrucosus.
 CORNUS SANGUINEA (SANGER).



 Cornus mas (coarne).
 Cabana Cheile Turzii.
 Cateva imagini  de sus ,poze facutede Viorica.



 Cam asa erau echipate cateva  tinere, ce faceau parte dintr-un grup organizat !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SOVATA (ghiocei-muntele de sare)-PRAID (Canionul de Sare)-MUNTE GORDON (Inima lui Isus),10.03.2024

 De cativa ani imi doresc sa ajung pe Platoul Vartoape in Hunedoara sa vad rezervatia de ghiocei bogati,dar fiind la distanta mare de Brasov...