miercuri, 3 decembrie 2014

BUCEGI (Valea Seaca dintre Clai) 5 oct.2014.

Valea Seaca dintre Clai in imaginea de mai jos, a doua vale alpina nemarcata din Bucegi urcata de mine vara asta,dupa Valea Alba.Asa dupa cum se si numeste e vale alpina nemarcata ,grad de dificultate B1,serpuind intre Varful Claia Mare 1863m (stg.) si vf Claita 1850m ,mai sus Coama Muchiei Claita ,ce se termina in Saua dintre Clai sub Coama Jepilor Mici 2143m.In Sa se intersecteaza cu Braul lui Raducu .Noi vom cobori in Valea Jepilor pe el traversand Valcelul Claitei,Creasta cu Zambri si Valcelul Lupului.
 In gara din Busteni,grupul nostru din Brasov se intalneste cu Victor care vine din Bucuresti si plecam pe traseul spre Cascada Urlatoarea.Ajungem la Cantonul La Gratar, apoi lasam in stanga traseul spre Urlatoarea iar noi urcam  si intram in Valea Seaca.Intrarea e destul de putin vizibila,cu multa vegetatie si cu urme abia imperceptibile ca pe acolo a mai trecut cineva.Doar cativa din grup mai urcasera pe aici , ceilalti eram pentru prima data aici si nu stiam la ce sa ne asteptam.Vazusem pe net ceva poze si cat de cat imi facusem o idee despre vale,stiam ca e foarte expusa ,asa ca mi-am cumparat in seara precedenta casca in eventulitatea ca  o pietricica s-ar putea desprinde de undeva de sus sau din neatentie as da cu capul de pragul de sus ..

De aici am coborat pe Braul lui Raducu in Valea Jepilor,coborare ce ne-a pus la grea incercare.Bogdan,cel ce cunostea traseul a luat-o inainte si ne-a lasat acolo,ne-am mai intalnit seara in gara.La un moment dat poteca traversa niste jnepeni ,nu am reusit sa-i traversam ,ne-am intors si am zarit alte poteci mai la vale.Dificila a fost coborarea in aceasta poteca,noroc ca Deni avea o coarda la el.Ajungand in poteca si inaintand pe ea am ajuns in locul unde si poteca de sus se intalnea cu cea de jos.Asta a fost aventura !

1. Ati avut o zi fabulos de frumoase ptr un treseu de vale! Ma gandesc la ploaie, daca incepea....Prin vaile Bucegilor descoperi muntii astia mai altfel, mai frumosi, mai mareti! Felicitari! Superba tura!

1. Doamne fereste sa ne fi prins o ploaie acolo,pe stanca uda nu prea ai spor la catarat !Da am avut o vreme superba prin toate vaile din Bucegi,urcate in toamna asta.Eu sunt o norocoasa,nu ma prea ploua pe munte,ma ocoleste ploaia .:)

2. Şi eu am constatat, anul ăsta, că îmi place căţărarea :)
    Abia aştept să mai ajung din nou într-o vale... e palpitant ...şi mai ales în compania unor omanei de nădejde...!
    Ce noroc pe voi, braşovenii, să aveţi muntele la doi paşi!
    Ioana

1. Chiar ca suntem norocosi cu atatia munti in jur ! Vara trecuta am urcat cateva vai nemarcate si le aduc multumiri amicilor mei ce m-au cooptat in echipa,amici ce prefera cele mai salbatice vai montane.Multumesc pentru comentariu.Carari insorite !

3. Am facut tura asta duminica trecuta (24 iunie 2018). Este intr-adevar o vale de abrupt superba. Frumoasa postare. Frumoase fotografii.