luni, 29 decembrie 2014

Postavaru(Pestera de Lapte)29 iunie 2014.

Am urcat din oras in Saua Tampei,Poiana Stechil,La Bancute,apoi am urcat pe Culmea Crucuru Mare pana sus unde se treverseaza partiile de ski..M-am intors pe acelasi traseu pana la indicatorul PA si am coborat in Poiana Brasov pe la Pestera de Lapte.Mai jos am trasat cu linie punctata traseul parcurs de La Bancute pana in Poiana Brasov.






La Bancute.Inspre Valea Cetatii ,marcaj TA.
Spre Valea cu Apa marcaj TA si Postavaru marcaj BA.
Boletus erythropus-crud toxic.
Las in dreapta TA si urc spre culme unde se aduna traseele ce vin prin Crucuru Mic din Racadau CG si din Darste si Noua.


Odata ajunsa in culme dau de o mica poienita.

O alta poiana apare pe partea dreapta in rest merg tot pe culme prin padure intunecoasa de brazi.

Poteca pe culme prin brazi e destul de lunga si cam salbatica ,nu prea imi place singura pe aici,asa ca am cam folosit fluierul din dotare pentru a prinde curaj.
In sfarsit ajung langa o poiana mare ,unde mai sunt si alte persoane .
Chlorophyllum rhacodes-necomestibile.
De aici poteca e foarte lina,frumoasa,lume multa si multe indicatoare,parca prea multe.












Ajung aici dar ma decid sa mai merg pe culme apoi sa ma intorc si sa cobor la pestera.
Aici iese traseul din Valea Lamba.





Pana aici vin,fac o pauza pentru a fotografia niste fluturi,apoi ma intorc si cobor la Pestera de Lapte.Traseul continua spre cabana Postavaru.








Spre Pestera de Lapte ,traseu marcat cu PA.
Traseu foarte putin circulat ,n-am intalnit pe nimeni,eram singura,nu cunosteam traseul si mai erau si urme de urs pe poteca.Mi-a fost cam frica ,trebuie sa recunosc,mai ales ca poteca se pirde dupa damburi si s-ar putea sa apara orice de acolo,deci n-ai vizibilitate pana mai departe.
Ajung la pestera.As fi intrat dar ma cam temeam de intunericul de acolo.Dupa cateva chiuituri  ,mi-am luat inima in dinti si am intrat.




De la pestera poteca coboara si traverseaza vreo doua paraie si ajunge aici in Poiana Drester.
Poiana plina de vegetatie inalta ca deabia se mai vede poteca.Aici ,auzeam niste voci mai jos,iar coborand am intalnit un tanar insotit de un caine ce cobora pe alta poteca .







Aici e o rariste mare care cred ca ajunge aproape de culme,cred ca au fost taieri de copaci.
Cobor spre Poiana .Drumul in panta apoi plin de bolovani si destul de lung ma scoate intr-o poiana la baza unui perete stancos.





...unde unii stateau intinsi la soare...numai eu umblam aiurea prin padure dupa urs.:)))
Cam asta a fost aventura mea prin Postavaru.Mai facusem traseul din Racadau pana sus in Postavaru in vara anului 2000 insotita fiind de fata mea,care m-a bodoganit toata ziua,fiindca era foarte cald si traseul lung.De asta data am mers linistita singura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...