duminică, 7 decembrie 2014

BUCEGI(Valea Ciubotea-Culmea Tiganesti-Clincea)22 iunie 2014.

Am venit din Brasov un grup mare de pasionati ai muntelui,pe o parte din ei ii cunosteam din ture anterioare,pe altii ii vedeam prima data.Am lasat masinile in ultima parcare din Bran Poarta inainte de Poiana Zanoaga unde se afla partiile de ski si mai noul Refugiu Salvamont .Era duminica, dar vremea capricioasa facuse ca sambata sa ninga la Omu,asa ca aveam ceva temeri privind vremea ,mi-am carat geaca si mai multe haine ce mi-a facut rucsacul si mai greu .Am urcat pe traseul TG pe Ciubotea pana in Culmea Tiganesti de pe care am coborat in Bran prin Clincea.Un traseu destul de lung si obositor ,dar am uitat oboseala cand am gasit muntele plin de smirdar in floare.











 Obisnuitele fotografii de grup la plecare.
 Mergem pe drumul ce insoteste aprigul parau de munte ce curge vijelios in cascade.


 Apoi urcam intr-o poienita in stanga unde trecem pe langa vechiul refugiu Salvamont acum inchis si intram in traseul TG prin Valea  Ciubotei spre Culmea Tiganesti.

 Ajungem intr-o alta poiana , iar de aici intram in traseul cel mai greu prin padure..

Urmeaza un urcus sustinut prin padure.

 In sfarsit ajungem in poiana din Valea  Ciubotea  marginita de peretii maiestuosi ai muntelui.
 Urmeaza din nou o portiune dificila prin padure printre stanci enorme si copaci cazuti....
 ...si apoi iesim in prima Caldare a Ciubotei.Cu Nicoleta si Lucian.


 Urmeaza urcusul in a doua Caldare a Ciubotei.

 Vedere spre prima Caldare a Ciubotei.
 Ajunsi in ultima Caldare a Ciubotei facem cateva poze de grup.De aici grupul se rupe in doua ,o parte urca pe traseul TG in continuare spre Varful Scara iar noi,adica eu,Deni ,Nicoleta si Lucian vom urca direct la refugiul Tiganesti pe unde ne taie capul ,pe nemarcate, prin nesfarsitele intinderi de smirdar in floare .




 In Caldarea superioara a Ciubotei inspre Turnurile Tiganesti.







 Noi ,cei desprinsi de grup suntem mari pasionati de fotografie asa ca ne asternem la treaba si pe iarba ,ca aici avem peisaje si flori de o frumusete rara ,din belsug.





Din caldare urcam pe la baza stancilor din stanga adica inspre Clincea..





 Urmeaza un fel de valcel stancos si foarte abrupt pe care urcam.





 La capatul lui iesim intr-un loc unde incep nesfarsitele intinderi de smirdar.





Urcam mai departe si traversam un alt valcel cu zapada .










Ajungem pe o culme pe care in sfarsit ajungem la refugiul din Culmea Tiganesti.Cred ca era mult mai usor de mers cu grupul pe traseu,dar Deni prefera sa mearga pe nemarcate.N-am mai fi trecut prin atatea valcele si culmi ...a fost destul de obositor acest urcus,luand toate tufele de smirdar in picioare fara poteca.










 Am ajuns in Culmea Tiganesti ,unde se gaseste amplasat un refugiu nou nout,unde ne-am intalnit cu restul grupului.Eu,Lucian,Nicoleta,Ana Maria,Tibi,,Mihaela,Andrei,Bogdan,Gina,Simona si Mircea.
 Urmeaza pauza de masa si fotografii in zona.





 Vedere spre Valea Tiganesti iar in departare Postavaru si Piatra Mare.




 Fundul Vaii Tiganesti.


 Valea Tiganesti.


Culmea Tiganesti.










 Lasam in urma refugiul si mergem pe Culmea Tiganesti.









 Culmea Clincea pe care vom cobori in Bran.



































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...