luni, 29 decembrie 2014

Pe Muntele Puturosu si Lacul Sfanta Ana,2.08.2014.

Am plecat din Brasov spre Bixad.Din Bixad pe DJ 113 spre Baile Balvanyos ,vom intra pe Valea Jombor pentru a ajunge la Baile  Vallatò si Hammas.Revenim in DJ 113 si vom ajunge la poalele muntelui Puturosu,pe care vom urca aproape de varf ,de unde vom cobori la Tinovul Buffogò trecand pe la Grota Ucigasa.De la Tinovul Buffogò vom urma traseul ce inconjoara muntele si care ne duce la Grota Timsos,apoi la Grota Turia,de unde vom cobori prin padure spre Hotelul Balvanyos trecand pe la Troita Sf.Maria.De aici vom pleca la Lacul Sf.Ana trecand in jud. Harghita din Covasna.
Am marcat cu linie alba traseul parcurs de noi.

Baia Vallatò pe paraul Jombor.




Baile Hammas.
Ajungem la Hotelul Balvanyos ,unde vom lasa masinile si vom urca pe traseul marcat pe Muntele Puturosu spre varf pe langa care vom trece de partea cealalta si coboram prin padure.
Ajungem la Grota Ucigasa langa care la 50 de metri vest se afla Cimitirul Pasarilor,o groapa unde cad ca secerate pasarile ce intra in grota de mai sus din cauza emanatiile de gaze sulfuroase mortale .


Ajungem la Tinovul Buffogò.
















Tinovu Buffago

De aici ne intoarcem inapoi urcand ,apoi vom continua traseul ce da ocol varfului muntelui Puturosu pe partea stanga.

O ciuperca pe care am descoperit-o vara asta,destul de rara si ciudata,  Strobilomyces strobilaceus,nu e toxica dar nici comestibila ,numai buna de fotografiat.Aici ,explicam cu ce aveam de-a face.Mentionez ca sunt pasionata de ciuperci si am reusit sa cunosc o parte din ele.
Strobilomyces strobilaceus- o mandrete de ciuperca !
Traseul marcat PA,uneori cu obstacole naturale.


Ajungem la Grota Timsos.

Grota Turia

Coboram prin padurea plina de ciuperci si ajungem la Troita Sf.Maria.Ne urcam in masini si plecam spre Lacul Sfanta Ana.


Lasam aici masinile si mergem pe jos la lac.
Zona asta mi-a placut enorm,poiana mare cu stejari seculari e splendida.
Lacul vazut din locul amenajat de belvedere.
Lume multa aici,era o zi frumoasa de vara,totusi apa unui lac de munte fiind rece ,putini sunt cei care se aventureaza sa faca o baie.


















In timp ce cativa din grup traverseaza lacul inotand,eu dau o tura lacului facand fotografii.
Seara la intoarcere,coborand de la lac,am intrat in padurea ce margineste soseaua si am gasit foarte multe ciuperci.Se facuse seara si noi tot prin padure ,abia ca ne mai vedeam....Nicaieri nu am vazut multime de ciuperci ca aici!

2 comentarii:

  1. Impresionant, frumos, mai ales tinovul Buffogo, pe care inca nu am ajuns sa-l vad. Cateva mici observatii: Vallato si Hammas nu sunt mofete, ci bai cu apa minerala. Prin mofete se inteleg emanatiile gazoase postvulcanice, in general fara apa, sau cu f putina apa, de genul Pesterei cu Sulf, Pesterei cu Alaun si pesterei Ucigase de pe Muntele Puciosu. Altfel, am ajunge sa denumim mofeta orice izvor cu apa minerala (care, desigur, are CO2, gaz mofetic). Pestera Ucigasa sau Cimitirul Pasarilor nu este tot una, prima fiind grota din poza, iar Cimitirul Pasarelelor fiind putin mai la vest (50 m), un fel de groapa in care decedeaza pasarile cand patrund in gazul mofetic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru pretioasele informatii .Voi face corecturile in curand.Numai bine !Annelise

      Ștergere

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...