duminică, 7 decembrie 2014

BUCEGI (Braul lui Raducu-Valea Jepilor)5 oct.2014.

Braul lui Raducu (foto de mai jos) e o poteca nemarcata in abruptul Jepilor Mici,poarta numele unui vanator de capre negre din zona.Urcand pe Valea Seaca dintre Clai (Claia Mare si Claita), am ajuns in Saua Vaii Seci de unde am urmat poteca pe Braul lui Raducu pana in Valea Jepilor.

Partea superioara a Vaii Seci.
Vedere spre Busteni.
In Saua Vaii Seci.
Braul lui Raducu,vedere din Valea Seaca.
Pe Braul lui Raducu .Aici avem o portiune mai abrupta inspre Valea Seaca.

Valea Seaca .
Varful Claia Mare vazuta din Braul lui Raducu.

Deni si Victor ,vin in urma mea...
Vedere spre capatul Vaii Seci si culmea ce duce spre vf.Claia Mare.

Suntem sub Hornul cu Florile ,pe acolo se poate urca in Platoul Bucegilor,dar nu e usor de urcat !

Ajunsi pe culmea Claitei vedem muchii si vf. Jepii Mari chiar Cantonul Salvamont .
Hornul cu Florile deasupra noastra.
Din Culmea Claitei vedem abruptul Caraimanului inspre Jepii Mici.
Coboram pe sub stanca de mai jos....

Aici traversam Valcelul Claitei si ajungem pe Creasta cu Zambri.

Poteca coboara in panta spre Creasta cu Zambri.

Valcelul Claitei.
Creasta cu Zambri ,arsa in urma unui incendiu produs de un fulger in vara anului 2012.Incendiu ce nu a putut fi stins decat dupa cateva saptamani de o ploaie torentiala.
Inca se vad urmele incendiului,toata vegetatia e arsa ,nu s-a refacut inca.
Privind inapoi ...
Apare si Deni.

Din Creasta cu Zambri,poteca coboara dar nu prea mult ,asa ca noi aveam senzatia ca mergem pe curba de nivel si uneori urcam ceea ce ne ingrijoreaza.Important de mentionat ca am plecat pe traseu 4 persoane din care doar Bogdan cunostea poteca.Si cum Bogdan intotdeauna se grabeste si ne lasa in urma ,la fel a procedat si aici,asa ca s-a tot duuuus si dus a fost ,nu l-am mai vazut in acea zi.Am ramas doar noi trei,eu ,Deni si Victor si habar n-aveam pe unde ne va duce poteca.Deocamdata poteca e bine conturata pe sub peretii de stanca si mergem inainte fara probleme.

Aici poteca e cam in aer,asa ca o asigurare de crengile zadelor e indicata.
Jos e un valcel foarte abrupt...
Abruptul Caraimanului tot mai aproape..Se vede Portita Caraimanului unde voi urca peste putin timp pe Valea Spumoasa.Acum realizez diferenta de nivel enorma ce a trebuit s-o parcurg.
Nu-mi vine sa cred ca am urcat pe acolo ....
Aici traversam un larg valcel unde gasim flori de colt.O fi Valcelul Lupului ?

Trecem de valcel ,mai inaintam un pic si dam de jnepeni desi, care ni se opun cu indarjire...
Incercam sa inaintam dar jnepenii sunt atat de desi si mari ca renuntam si ne intoarcem inapoi in valcel.De mentionat ca si poteca se cam pierde aici langa jnepeni.
Auzisem ca la un moment dat poteca se pierde ,defapt apar mai multe variante de traseu ceea ce ne pune in incurcatura.Totusi privind spre Valea Jepilor aveam banuiala ca suntem inca prea sus pentru a cobora in vale.Aici ,deci ne intoarcem inapoi ,traversam din nou valcelul cel larg ,de unde privind cu atentie in vale zarim mai multe poteci.Deni cu mare dificultate reuseste sa coboare in poteca de jos ,ajutandu-se de zade si de coarda.Eu raman deasupra asteptand ca Deni sa verifice daca poteca de jos continua sau e o falsa poteca.In acest timp Victor se batea cu jnepenii,l-am chemat si in cele din urma s-a intors si el.Am coborat si eu din poteca de sus in cea de jos,apoi Victor ,si am inaintat cu inima stransa ,sperand sa fie cea buna sa ne scoata din incurcatura ,altfel era bai mare ca nu mai puteam urca inapoi in poteca de deasupra.In final ajungem la peretele de stanca unde recunosc locul vazut in poze pe net .O piatra ca o bancuta ,numai buna de odihna.Rasuflu usurata ca suntem pe drumul cel bun.Mai devreme ,bajbaind dupa poteca buna,ma cam speriasem,se facea seara ,nu aveam frontala si nu mai gaseam poteca,deja ma gandeam la ce era mai rau ,cum ne vor gasi salvamontisti aici la noapte ..:)))
De aici suntem pe poteca buna.
Aici ajung de fapt doua poteci,cea pe care am ajuns noi dupa peripetii si prima pe care eram cea cu jnepeni.Deni merge in recunoastere pe poteca de sus.

De aici poteca coboara mai mult pe o zona cu iarba .

Traversam un ultim valcel si apoi coboram in Valea Jepilor.

Victor ne asteapta jos cu un paharel de palinca.:) Apoi urmeaza ,,nesuferitul'' traseu din Valea Jepilor ,pe care l-am facut de trei ori vara asta si de care m-am plictisit.Ajungem la gara si urcam in trenul de la ora 17 spre Brasov.A fost o tura fantastica ,mai ales ca nu cunoasteam traseul si a trebuit sa ne descurcam singuri astfel ca am trait la maxim aceasta experienta.Asta din cauza lui Bogdan care ne-a abandonat in traseu,ceea ce nu se face pe munte,in niciun caz!