miercuri, 24 octombrie 2018

BUCEGI(Valcelul Inspumat),17.10.2018

Din Valea Seaca a Caraimanului am venit la cascadele din Valea Spumoasa (eu zic ca sunt in Valcelul Inspumat),am urcat pana la baza Saritorii lui Magheru,eu mai fusesem aici in vara cu Gheorghe Pauna ,acum veneam cu Dan si Viorica ,sa vada si ei acest loc impresionant.Revenim la cascade si eu decid sa urcam exact pe firul lor,sa vad de unde izvorasc si cam cum se prezinta relieful pe Valcelul Inspumat incepand de jos,altfel se urca pe o poteca in panta pe partea dreapta prin padure.Ajungem la o stanca imensa pe partea dreapta pe care e marcat un cerc portocaliu.Acesta indica traversarea valcelului si sistoaca pe care se urca Muchia Stancoasa ce desparte Valcelul Inspumat de Valea Spumoasa ,de unde se coboara in Valea Spumoasa..Am urcat pe aici in 2014 cand am ajuns la Portita Caraimanului.Aceasta sistoaca e prima care face posibila trecerea in Valea Spumoasa.vale care in partea inferioara e inchisa de Saritoarea lui Magheru.Am mai urcat in vara pana in Poiana Tarlelor cu Gheorghe Pauna dar nu pe firul valcelului ci prin padure printre stanci,traseu ce n-a fost usor deloc.Viorica si Dan zabovesc langa stanca marcata ,eu urc pe sistoaca si gasesc pe panta din stanga cum urc  Muchia Stancoasa niste potecute.Vazusem un material pe net cum ca prin zona ar exista un traseu amenajat cu cabluri ,totusi un traseu alpin de catarare care nu-l poate face oricine.Am inaintat eu pe una din poteci ce-mi parea mai sigura din copac in copac ,aici e o panta foarte mare,nu vedeam decat stanci cate un copac si pereti verticali.Intoarcerea a fost si mai dificila,Viorica ma striga sa revin iar eu cautam cu maxima concentrare unde sa pun piciorul sa n-o iau la vale.Am reusit sa revin,dar jur ca nu ma mai bag prin astfel de locuri ! Coboram pe poteca clasica ,si aici poteca e rupta,se aluneca,panta mare...Ajungem la izbucurile de unde tasneste apa din pamant ca apoi sa siroiasca la vale in frumoase cascade.In total sunt vreo 6-7 izbucuri aici in Valcelul Inspumat ce formeaza frumoasele cascade!



































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...