vineri, 12 octombrie 2018

Bucegi(Jepii Mari si Jepii Mici ),7.10.2018

Am ales Bustenii dupa ce oxcilam intre ei sau Piatra Craiului.Aveam un motiv in plus sa urcam in Bucegi deoarece acum e timpul cand ingalbenesc zadele,ori in Crai nu exista asa ceva.Astfel plecam de dimineata din Brasov ,cu Viorica si Marius.Urcam pe Transbucegi spre Dichiu unde avem marea surpriza sa vedem marea de nori imensa pana departe spre Ploiesti,Bucuresti,cat si pe Valea Prahovei.Ajungem la Piatra Arsa unde lasam masina si plecam spre Cantonul Jepi.Aici admiram iar marea de nori apoi coboram pe marcaj pe Muchia Urlatorii pana in poienita cu stalpii funicularului fratilor Schiel, ce foloseau demult la transportul bustenilor.Coboram pe traseul asigurat cu cabluri groase ( ce deserveau funicularul) pana in poienita de unde admiram Claia Mare.Ne cocotam pana in varful stalpului sa vedem privelistile de sus.Apoi urcam inapoi, lasam marcajul si urcam pe fix pe Muchia Urlatorii,mai pe stanci ,mai prin jnepeni ,tot urcam pana intram pe branele Urlatorilor si Comorilor in directia Muchiei Jepiilor Mici.Vroiam sa coboram cat era posibil spre Claia Mare dar nu am reusit ,nu am gasit nicio poteca ,varful era plin de jnepeni prin care nu era chip sa treci.Asa ca am urcat pe muchie spre platou ,am iesit pe vf.Jepii Mici.Eu am ramas in zona sa fotografiez si explorez ,Viorica si Marius s-au dus sa salute Sfinxul!Poate ca l-au salutat si din partea mea ,daca nu ,nu e bai !I-am asteptat in potaca din platou aproape de Piatra Arsa ,ne-am urcat in masina si am mai oprit la cabana Dichiu .Am urcat si noi pe vf.Dichiu,ca am trecut de atatea ori pe langa el si nu i.am dat binete inca.Mai jos de varf vad ca a aparut o cruce ,nu e gata ,e in faza de finisare .Cam asta a fost plimbarea noastra pe Jepii Mari si Jepii Mici,pe marcate si nemarcate ,traversand  branele Vailor Comorilor si Urlatorilor ,pe o vreme frumoasa ,calduroasa ,ca o zi de vara!


Marea de nori .


La Cantonul Jepi.

Spre Claia Mare.

Culmea pe care vom cobori pe traseul marcat Jepii Mari.


La intoarcere vom urca pe muchia de sus.

Trecem peste o vale seaca.


Coboram pe traseul marcat ,prima portiune de sus e destul de dificila.



Vedere spre Cantonul Jepi de unde venim.

Vedere spre Jepii Mari.








Ajungem in poienita din care vedem Claia Mare.De aici ne vom intoarce inapoi pe unde am coborat.
Claia Mare.









Ne cocotam pe rand pana in varful stalpului.

Vedere din varful stalpului.
Urcam de unde am coborat.

O stanca ciudata cu surplomba unde e fixata o cruce.

Urcam pe muchia din dreapta si continuam sarind din piatra in piatra pana intram pe brana.






Se termina si stancile si vom urca pe langa jnepeni.Viorica urca pe marginea jnepenilor dar eu cu Marius (mai isteti) sa fentam distanta si s-o luam pe scurtatura ,o luam pe dreapta pe o rapa plina de jnepeni.Am tot incercat noi sa trecem prin ei dar nu ne lasau si pace...Erau atat de indarjiti ca nu am putut trece prin ei asa ca am facut cale-ntoarsa si am luat-o pe deasupra dupa Viorica.:)))
Urcam in contiunare sa ajungem pe o brana.




Alta muchie intre firele Urlatorilor.

Vedere spre Jepii Mari din muchia pe care urcam noi,se vede si poteca ce coboara de la Cantonul Jepi.
Urcam in continuare pe muchia asta care nu se mai termina.
Claia Mare.
Vedere spre branele pe care vom traversa spre Jepii Mici.
Muntii Baiului.

Aici intram pe brane.Eu pe cea din mijloc ,Viorica pe alta mai sus,Marius vine dupa mine.Probabil Viorica vroia sa fie cat mai departe de abruptul vailor.
Eu vroiam initial pe brana cea mai frecventata,lata,de sub stanci,dar in final am urmat brana de deasupre stancariilor.


O grota in stanca sub poteca.

Frumoasele Vai ale Comorilor.


Aici se vede clar Braul lui Raducu pe la baza peretilor.




O fi Valea Urlatorilor?
Claia Mare vazuta de aici e tot mai ascutita.




Pe branele Jepilor Mici.
Valea Comorilor de Mijloc.




Valea Comorilor Claii.









Branele ramase in urma ,destul de dificile de parcurs ,nu sunt poteci,iarba e destul de mare ca si panta pe alocuri.Eu mai aveam si bocanci noi ,la prima incaltare si mai grei decat cei vechi ceea ce m-a cam obosit.
Ajungem pe muchia cu jnepeni pe care vroiam sa coboram deasupra Hornului cu Florile sa vedem peisajul de acolo spre Claia Mare .Dar nu a fost chip sa coboram,nu am gasit nicio poteca,jnepenii erau impenetrabili,asa ca ne-am dat invinsi.
Cautand o poteca mai pe latura sudica ,era una, dar se pierdea in jnepeni.

Mai bine ne clatim ochii cu abruptul Caraimanului,in timp ce Marius ne imortaliza actiunea..)))
Caraimanul cu Portita,Braul Portiteipartea superioara a Vaii Spumoase,etc.


Iesim pe platou in Vf.Jepii Mici.


 Varful Jepii Mici.
 Varful Jepii Mici.




Gasim si aici cateva stanci de cocotat.

Abruptul Caraimanului.

Braul Portitei si Portita Caraimanului.

 Cu urechea dreapta la Portita Caraimanului;nu aud nimic,e liniste !

 Muchia Jepii Mici.

 Claia Mare.

 Crestele vailor Comorilor si Urlatorilor spre Cantonul Jepi.

 Valea Comorilor de Mijloc.



 Muchia Jepii Mici pe care am urcat.
 Platoul cu vf.Jepii Mici.

 Valea Comorilor Claii.
 Varful cu Hornul cu Florile si Claia Mare.Am incercat sa mai coboram pe muchie dar nu am reusit din cauza jnepenilor.
 Zoom la Claia Mare.
 Claia Mare.
 Muchia Jepii Mici.
 Lume multa pe platou care se retrage spre Piatra Arsa.
 Pe platou asteptandu-i pe Marius si Viorica ,care s-au dus sa salute Sfinxul!
 Pe vf.Dichiu.
 A aparut o cruce pe muntele Dichiu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...