luni, 22 octombrie 2018

BUCEGI (Valea Seaca a Caraimanului) ,17.10.2018

De ceva vreme ,,ma trage ata''spre Valea Seaca a Caraimanului!Asa ca plec cu Viorica si Dan traversand Kalinderu ,cateva valcele spre vale, nu gasim poteca principala pe unde intra cei ce cunosc valea,am inaintat pe o alta poteca mult mai in vale cu vreo 200 m in aval de intrarea principala de langa prima Saritoare.Ajunsi in vale ,Viorica scoate un scurt tipat de spaima!Era langa ramasitele unui cadavru!Eu nu m-am speriat ,m-ai trecusem printr-o experienta anul trecut in 13 feb.cand am descoperit in Piatra Mare ,cadavrul unui tanar sub zapada la baza Prapastiei Ursilor.Vine si Dan si anunta imediat  112.Oare de ce am intrat noi acolo in vale ,pe unde nu trece nimeni?Am avut noi misiunea sa-l gasim pe acel nefericit si sa-l scoatem la lumina,sa se incheie cazul (era o persoana data disparuta) si cautata prin munti.Noi nu l-am cautat dar l-am gasit!Am alertat autoritatile imediat,apoi am urcat pe firul vaii pana la prima Saritoare ,unde ne-am cocotat si am mancat ,dupa care am iesit din vale.Dupa cele intamplate nu mai aveam chef de a mai urca pe vale.Aici e poteca principala de acces in Valea Seaca a Caraimanului  chiar la prima Saritoare.Dupa ce iesim din vale auzim voci mai jos ,deja sosisera echipa de interventie,cu care incepem sa comunicam verbal ,le spunem sa coboare pe firul vaii si asteptam pana ne raspund ca au ajuns la cadavru.Apoi coboram prin padure ,printre copaci si stanci,n-am mai tinut poteca,cu intentia de a fi cat mai aproape de vale.Apare un salvamontist care ne zice sa coboram cu el in vale,apoi ne zice sa nu mai venim si noi,asa ca Dan si Viorica se opresc pe versantul vaii.Eu cobor dupa salvamontist (nu stiu de ce) si ma urc pe o stanca in firul vaii sa vad echipa de mai jos! Nu am vazut-o ,in schimb am tras o tranta acolo pe stanca acoperita de brusturi si un bustean putred si alunecos.Am cazut pe burta ,m-am lovit putin la picior,iar betele mi-au zburat din maini;unul a zburat dupa salvamontist ,care s-a intors,m-a intrebat daca sunt ok si mi-a aruncat batul inapoi,iar celalalt se ,,ascunsese'' sub brusturi si nu-l mai gaseam,noroc ca-l vedea Viorica de sus.M-am scuturat de resturi vegetale,am suportat critica Vioricai pe merit,e a doua oara cand dau de pamant din lipsa de concentrare,mai cazusem pe Valea Galbinele.Ies din vale ,mergem spre partia Kalinderu ,la scurt timp intalnim  a doua echipa de interventie,dam informatiile cerute apoi ne vedem de drum tot prin padure pana la cascadele din Valcelul Inspumat.Cam asta a fost aventura noastra in Valea Seaca a Caraimanului.Nu cred ca se poate uita asa ceva!



Asa arata Caraimanul si Costila ,la orele diminetii.
De la stanga la dreapta;Jepii Mari,Claia Mare,Valea Seaca dintre Clai,Claita,vf.Jepii Mici ,Creasta cu Zambri.
Caraimanul cu Valea Seaca a lui ,pe care vom intra noi azi!
Partia Kalinderu.Intrarea spre Valea Seaca a Caraimanului se face la al treilea stalp,se urmeaza poteca care merge in sus(e mai vizibila,mai umblata) ,ia altitudine ,apoi isi schimba directia spre dreapta ,spre vale.Noi am urmat alta poteca pe curba de nivel ,ceea ce ne-a scos mult mai jos in vale.Noi am gresit poteca de la intrare in padure astfel ca nu am ajuns pe cea principala ,la prima saritoare!Asa a fost sa fie,sa-l gasim pe cel disparut,daca intram si urmaream poteca buna nu-l gaseam.Au fost altii care au urcat pe Valea Seaca a Caraimanului cu cateva zile inaintea noastra si se intrebau cum de nu l-au gasit ei.....nu l-au gasit fiindca au intrat in vale pe poteca principala ,iar disparutul era mai jos in vale!


Traversam cateva valcele si ajungem la niste stanci verzi.

 Intram in vale pe o potecuta pe langa aceste stanci.





 Ne mai revenim din soc si Dan apeleaza 112.










 Aici e a doua intrare in Valea Seaca a Caraimanului ,dupa prima pe care am intrat noi in aval cu vreo 200 m.









Aici vedem poteca principala de intrare in vale ,iar in poza de jos prima Saritoare mai importanta!
Prima Saritoare .Pana sus mai sunt vreo trei din care Saritoarea lui Zangur e cea mai mare,dificila .Asta se poate ocoli prin padure pe partea dreapta dar se si poate catara.








Oare pe aici se poate trece?
Am incercat aici si am reusit sa ajung deasupra ei.
Iesim din vale pe poteca principala pe sub stanci .
In vale langa Saritoare.
Saritoarea vazuta din poteca pe care se iese din vale.
Alte stanci enorme pe versantul vaii.

Revenim iar cu salvamontistul pe a doua poteca de intrare in vale.Doar eu si salvamontistul coboram  in vale ,Viorica si Dan asteapta sus in poteca.
 Pe stanca asta cu brusturi alunec si cad ...
 Momentul intalnirii cu a doua echipa de intervenie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...