duminică, 3 iulie 2016

Muntii Siriului ,30.06-01.07.2016

O drumetie de doua zile in Masivul Siriu cu urcare din Valea Crasnei,Valea Urlatoarea ,Poarta Vanturilor,Lacul Vulturilor,campare langa Cabana de Vanatoare de pe malul lacului si urcare spre seara pe Muntele Malaia.Suntem prima data pe acest munte si necunoscand traseul ne-am cam incurcat la iesirea din Valea Urlatoarea.Nu am vazut marcajul  pe drumul ce urca in panta la dreapta si am luat-o tot inainte pe vale ,vale ce era plina de bolovani ,busteni si paraul ,pe care deabia se putea inainta.Am realizat ca nu e drumul cel bun ,ne-am intors si am cautat marcajul ,astfel am inceput urcusul prin padure pe o caldura naucitoare.Dupa vreo 3 ore de la plecare am iesit la golul alpin,unde in dreapta dupa un damb au aparut cainii de la stana ,vreo sase in total.Au latrat ei furiosi la inceput dar nu ne-am pierdut cu firea asa ca apoi sau potolit.Am trecut de stana si am ajuns intr-o intersectie de drumuri ,drum in stanga si altul in dreapta .Marcajele aici lipsesc.Am vazut in stanga doar un marcaj BR.Dar BA pe care am venit noi dispare.Am luat-o direct spre un indicator ,sus in partea dreapta.De aici mai aveam 15 min.pana in Poarta Vanturilor,marcata cu o cruce.Din Poarta Vanturilor(1490m) coboram ,ocolim Lacul Sec si in cateva minute ajungem deasupra Cabanei de Vanatoare de pe malul lacului Vulturilor.Trecand prin Poarta Vanturilor  avem  Varful Siriu (Bocarnea)1657m in stanga si Culmea Malaia 1662m in dreapta noastra.Campam in curtea cabanei ,e destul de cald si noaptea,singura problema ce ne-a stricat odihna a fost harmalaia creata de cainii de la stana de deasupra lacului care au latrat in prima parte a noptii,iar unul dintre ei ,o catelusa pe numele Monica ,foarte sociabila,s-a asezat la usa cortului si ne-a pazit toata noaptea doar ca incepea sa latre tocmai cand incercam noi sa adormim.A fost o noapte de pomina.Seara am urcat cu Viorica pe Culmea Malaia,inca era soarele sus ,era multa vegetatie (jnepenis pitic)eu avand pantaloni scurti,am avut teama de vipere ,asa ca am renuntat sa ajung pe varf,s-a dus doar Viorica .A doua zi Viorica si Marius au plecat spre varful Siriu dar s-au intors inapoi deoarece acolo era o turma de oi cu multi caini.Eu eram obosita deoarece carasem un rucsac destul de greu,asa ca am stat cu Mita in cort,iar afara pe langa cort misunau cainii de la stana.La stana de aici am numarat 11 caini.Dar erau destul de pasnici ,obisnuiti cu turistii.Nu as zice acelasi lucru cu ceilalti de la celelalte doua stani .A doua zi de dimineata am urcat pe delusorul de langa cabana sa prindem rasaritul soarelui.Apoi pe la pranz pe aceeasi caldura mare,am plecat la vale.Cam asta a fost aventura noastra in Muntii Siriului.








Aici pe Valea Crasnei se intra la stanga pe un pod pe Valea Urlatoarea,marcaj BA.


Valea Urlatoarea.

Pe cursul paraului Urlatoarea sunt amenajate multe diguri ce formeaza mici cascade.

Aici traseul paraseste valea si urca prin padure pana la golul alpin.Noi nu am fost atenti si ne-am tot dus pe vale in sus.

Iesirea la golul alpin .Pe partea dreapta e o stana,care nu se vede din drum dar precis se aud cainii latrand.
Am trecut de stana ,aici drumul coteste la dreapta ,dar vine unul si din stanga marcat BR,se vad urme de masini direct pe panta din fata noastra iar marcajul BA pe care am venit dispare.Dilema ! Pe care vom merge noi?
Stana de langa drumul pe care veniseram noi.
Zarim mai sus in partea dreapta pe drum un indicator si mergem direct prin iarba inspre el ignorand drumul.


Apare Ciucasul la orizont.

Ajungem la indicatorul pe care scrie ca mai avem 15 min.pana in Poarta Vanturilor, pe marcaj PR.
De sus coboara doua masini .
Suntem sub Muntele Malaia,pe care-l ocolim pe partea stanga.

Apare la vedere Varful Siriu sau Bocarnea.
Privind in urma.
A doua stana in poienita de mai sus,la dus nu ne-a latrat niciun caine dar la intors au inceput sa latre pe cand eram aproape de Poarta Vanturilor,dar apoi cu cat ne apropiam s-au linistit (probabil i-a linistit vreun cioban),ca altfel....
Urcam spre Poarta Vanturilor.Chiar isi merita numele,bate un vant aici dupa ce incepi sa cobori pe partea cealalta,cu toate ca era o zi foarte calda si fara vant.
Poarta Vanturilor.Sus Muntele Malaia.
Varful Siriu pe partea opusa.
Coboram spre Lacul Sec.
In urma noastra.
Malaia.
Vf.Siriu.
Varful Siriu.
In departare Varful Penteleu.
Lacul Sec care trebuie ocolit pe dreapta deoarece in stanga pe drum e mlastina .

Lacul Vulturilor.
Cabana de Vanatoare.
Varful Malaia deasupra lacului.






Pe culmea Malaia.

Viorica spre Varful Malaia.

Un nor in forma de strut (il vedem noi ).





Catelusa Monica cea prietenoasa,care ne-a pazit cat am stat aici,dar care la plecare a fugarit-o pe Mita cateva ture in jurul casei.:)))

Am incropit un foc din resturile nearse gasite aici,(era o vatra de foc chiar sub acoperisul cabanei)spre seara si am asteptat aparitia stelelor pe cer.

Rasarit de soare la Lacul Vulturilor.



Mita muntomana.

Poze la plecare.La revedere loc frumos ,cine stie daca te voi mai revedea vreodata !

La coborare urmam acelasi traseu.

Vedere spre Intorsura Buzaului ,locul meu de bastina,de pe dealurile acelea adesea priveam Varfurile Siriu si Malaia,acum privesc in sens invers.
Mai la dreapta parte din Intorsura Buzaului si o parte din comuna Barcani,unde m-am nascut eu ,pe dealul numit Almas.


Masivul Ciucas.





Am ajuns cu bine inapoi la masina in Valea Crasnei.Cam asta a fost aventura noastra in Masivul Siriu ,muntele atat de aproape de plaiurile mele natale si pe care era gata sa nu-l vad niciodata !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...