sâmbătă, 16 iulie 2016

Muntii Macinului si lacul Iacobdeal,4-5 iulie 2016

Am ajuns in Dobrogea  in  Muntii Macinului venind din Brasov-Lepsa-Braila -Smardan, pe langa vechiul brat al Dunarii trecand prin Macin apoi ne-am indreptat spre Greci.Aici mare dezamagire.Peisaj dezolant la poalele muntilor,in zona de campare dupa cum eram informati de placutele indicatoare nimic amenajat.Ce amenajari,drumul de acces plin de gropi,maldare de gunoaie pretutindeni,colibe de nomazi in zona.In schimb am avut ocazia sa vad trei pupeze.:) Coboram la Centru de vizitare,o cladire uriasa ,nou nouta la a carei constructie cred ca s-au cheltuit sume imense de bani, dar inchisa ,nefunctionala.Parasim loc.Greci si ne indreptam spre Turcoaia unde vom campa pe malul lacului Iacobdeal.Dimineata strangem totul si plecam din nou spre Greci,de unde vom urca pe Cavalu 430m pe coama dinspre cariera apoi vom cobori in Saua Tutuiatu unde intram in traseu marcat pe care vom cobori la masina.Am prins o zi fierbinte, noroc ca batea vantul si ne mai racorea ,vegetatia s-a cam uscat doar cateva flori am mai gasit care au rezistat arsitei Dobrogei.La Lepsa la Cascada Putnei.
Am trecut Dunarea cu bacul la Braila-Smardan.
La Greci in Muntii Macinului,pe Cavalu si Tutuiatu.



 Muntii Macinului fotografiati din masina mergand dinspre Smardan spre Macin.



 Indicatoare la Greci.

 Zona de campare,Greci.



 Seara pe malul lacului Iacobdeal.





 Xeranthemum annuum

 Dimineata in spatele cortului au iesit cu zecile la micul dejun.

 Mita lua micul dejun in cort,un galbenus de ou ,mancarea ei preferata.



 Carthamul lanatus
 Teucrium capitatum
 Foarte multe pupeze am vazut aici.
 Urcam pe Cavalu 430m.
 Dianthus nardiformis

 Jos loc.Greci,iar in departare muntele cu lacul Iacobdeal unde campasem noaptea .

 Cariera in exploatare.

 Scleranthus perennis


 Ajungem pe varful Cavalu ,marcat cu cateva pietre ,doar....

 Coboram spre Saua Tutuiatu.


 Mor caprele de caldura....
 In Saua Tutuiatu gasim un izvor iar langa el prin iarba trei broaste testoase .
 Urmeaza coborarea la masina.In graba mare de a scapa de caldura am plecat uitand-o pe Mita in drum,asa ca Viorica alarmata,disperata, s-a intors s-o recupereze.Mai jos am gasit o fantana,ne-am aprovizionat cu apa si am plecat spre Tulcea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SOVATA (ghiocei-muntele de sare)-PRAID (Canionul de Sare)-MUNTE GORDON (Inima lui Isus),10.03.2024

 De cativa ani imi doresc sa ajung pe Platoul Vartoape in Hunedoara sa vad rezervatia de ghiocei bogati,dar fiind la distanta mare de Brasov...