luni, 27 mai 2024

Calatorie in Dobrogea si Bulgaria,8-15.05.2024

 Am plecat iar in Dobrogea,dar nu numai ,colegii mei vor sa vada Balcicul ,asa ca am planificat o calatorie combinata.De obicei in fiecare an ajungem in Dobrogea pe vremea bujorilor.Cam tarziu pentru a mai prinde bujorii infloriti deoarece anul acesta natura e devansata cu circa o luna.

Ziua 1. 8 mai 2024

Trecem Dunarea cu bacul la Calarasi -Silistra.Urmam frumoasa sosea spre Ostrov pe inaltul podis dobrogean de sud,o frumusete locul aceste,cu vizibilitate la 360 de grade,drumul care te poarta printre plantatiile de vite de vie interminabile.In Calarasi voi face o mica plimbare prin centrul orasului,asta in alta postare separata.


Trecem prin Ostrov unde la iesire din localitate oprin sa admiram Dunarea.


 Ne oprim la Manastirea Dervent.Aici frumosii bujori arbustivi deja s-au scuturat de floare.Aici i-am vazut prima data in realitate si de atunci i ador.Atunci era in constructie noua biserica,acum e aproape gata trebuie finalizat interiorul .Am mers la izvor apoi la lacul cu nuferi.



Ginestre

Izvorul

Plecam mai departe ,ne vom opri la Manastirea Lipnita.Apoi voi cauta locul de campare ,vazut de acasa pe Google Maps.L-am gasit, in coborare de la manastire pe sosea la vale un drum lateral pe dreapta ,unde am instalat corturile,un loc frumos de care am fost multumiti.Am dormit bine,am auzit fazani,a fost foarte bine,Astfel am incheiat prima zi a calatoriei.



Manastirea Lipnita
Locul de campare  8/9 mai ,langa Manastirea Lipnita.

Ziua 9 mai 2024

Strangem corturile si plecam.Ajungem la Manastirea Sf.Gherman.Am mai fost aici,se ridica o biserica,lucrarile sunt in aceeasi faza,nimic nu s-a schimbat.Ne prinde ploaia,ne adapostim sub streasina chiliei.E foarte frumos aici,locul ingrijit,biserica veche de lemn deosebita,multe plante si flori.Aceasta manastire e cam izolata pe un drum vechi care ducea la o veche cariera.Aici se gasesc si niste grote rupestre numite Canaraua Fetei.Vom urca la unele grote ,pe celelalte le-am vazut cu alta ocazie,acum ploua si vegetatia inalta si uda nu ne lasa sa le vizita.


Manastirea Sf.Gherman





Canaraua Fetei
Grota de la Canaraua Fetei
Urmeaza Manastirea Strunga si Lacul Oltina.Si aici vin a doua oara.





De aici ajungem la Manastirea Sf.Andrei.





De aici vom urca pe un deal la Schitul Sf.Serafim de Sarov,unde pe drum vom vedea multi fazani care dispar rapid in vegetatie,nu reusim sa-i pozam.


Ajungem la Adamclisi ,vom vizita Tropeum Traiani,Muzeul de Istorie si ruinele Cetatii Adamclisi apoi vom campa langa ruinele cetatii.O noapte rece, prima din cele ce vor urma, nu prea am putut dormi din cauza raidurilor avioanelor militare din zona noastra!







A treia zi,10 mai 2024.

Plecam de la Adamclisi.E duminica si Viorica vrea la biserica, asa ca intram la Manastirea Sf.Filip.In acest timp eu stau la panda sa vad prigoriile dar fara succes.Le vazusem pe sarmele de curent din masina,apoi au zburat in padure si nu au mai revenit.Plecam mai departe spre Manastirea Deleni.Ma uit pe Google Maps si langa manastire vad o locatie cu bujori.Urcam la manastirea,aici am mai fost si era duminica ca si azi ,ne-au invitat la masa.Asa se procedeaza de obicei,toata lumea care vine aici duminica sau in alta zi de sarbatoare e invitata la masa.O doamna de la manastire imi arata locul cu bujori pe ce;alalt deal,asa ca vom pleca sa-i vedem .Pe drum gasesc o broasca testoasa.Ce gasim pe paraiele dealului nu se poate descrie.O minunatie.Vom reveni la manastire si vom sta la masa,toata mancarea e pe baza de peste,Acum mananc prima data sarmalute din peste.binenteles peste prajit cu mamaliguta,cozonac si oua rosii si un vin rosu foarte bun.







La Adamclisi pe deal.
Monumentul Eroilor de langa Manastirea Sf.Filip.
La Deleni.

La Deleni,bujorii si manastirea pe celalalt deal.
Dealul cu bujori de la Deleni.

De la Deleni plecam sa cautam Canaraua Fetei de la Dumbraveni ,niste grote rupestre sapate in piatra.Ajungem la Manastirea de la Dumbraveni mai intai.Apoi cautam drumul spre grote.Sunt doua variante de acces.Din sat pe camp pana unde se termina drumul,apoi se traverseaza o tarla cultivata si imediat se coboara la grota,varianta aleasa de noi,dar am ratat-o deoarece nu am gasit nicio o poteca pe campA doua pe care am reusit sa ajungem este prin cariera si pe valea inainte cca.1 km.Ne-a indrumat paznicul de la cariera.





Manastirea de la Dumbraveni,jud.Constanta.





De la Dumbraveni vom urma drum de tara pe coclauri prin sate mici uitate de lume.Cateva case pe uliti prafuite,carduri  de capre si oi,niste imagini din trecut pe care nu credeam ca le voi vedea vreodata.Deci trecem prin satele Viroaga,Cascioarele,Cerchezu,Negru Voda,Cotu Vaii,Albesti,Mangalia cu Limanu pe dreapta.In Mangalia am alimentat masina si pentru dormit ne-am intors inapoi ,am campat pe camp langa Albesti.A fost cea mai rece noapte cu 5-6 grade,nu am dormit din cauza frigului,nu am reusit sa-mi incalzesc picioarele pana dimineata!

De aici vom urma un drum imperceptibil direct spre satul Viroaga!



Campare pe camp langa Albesti.



 Dupa cea mai rece noapte, plecam spre Mangalia-Vama Veche si intram in Bulgaria,unde vom vizita Balcicul,Cap Kaliakra ,Tiulenovo si Shabla.Vom campa pe tarmul Marii Negre la Shabla.In sfarsit aici nu va mai fi frig si dorm foarte bine.Iesim rapid din tara,formalitatile merg rapid,sunt doua masini,intram la bulgari si mergem intins direct spre Balcic.Ajungem cu bine,stiam intrarea dinspre Albena de vara trecuta cand am facut o vizita la castel.Vizitam Gradina Botanica si Castelul Reginei Maria.


Vom vizita Cap Kaliakra fostul Cadrilater.




Urmeaza Tiulenovo.




Vom intra si la Shabla pe tarmul Marii Negre,care tarm e foarte frumos,salbatic cu stanci care sparg valurile marii.Eu decid sa campam aici ,desi Viorica o tot tine langa ca<< ea nu doarme la bulgari<<
Am campat aici,am dormit bine fiind mult mai cald aici dupa noptile reci din Dobrogea!Recomand tarmul Marii Negre bulgaresc din locatiile de mai sus.Sunt plaje pusti ,senzationale,superbe,unde se poate campa in siguranta!





A cincia zi.12 mai 2024

Pe 12 mai intram in tara ,ne oprim in Mangalia in piata de pe malul marii,facem cumparaturi si plecam mai departe spre Cheile Dobrogei.Scurtand drumul ne-am blestemat zilele pe ce drumuri rele a trebuit sa trecem.



Din Mangalia trecem prin 23 August,Pecineaga,Amzacea,Tropaisar.De aici mergem pe un drum in lucru ,prafuit prin Mereni-Lacurile -Ciocarlia de Sus.Urmeaza Murfatlar.Trecem Canalul Dunare-Marea Neagra.Ajungem la Poarta Alba si ratam intrarea la manastire unde vroia sa ajunga Viorica.Mergem spre Cheile Dobrogei,via Medgidia-Mihail Kogalniceanu-Targusor.Ajungem la manastirea Casian.Eu raman la manastire ,colegii coboara la Grata Sf.Casian,apoi vom ajunge in Cheile Dobrogei.Parcurgem cheile pe sosea iar revenirea la masini o facem pe sus ,pe stanci.Cautam un loc de campare la iesirea din chei spre varful dealului.In chei nu se mai campeaza .Cu doi ani in urma am campat.Instalam corturile bucurosi,aducem cateva vreascuri si facem un foc mic.Pe inserat trece o masina pe langa noi desi eram pe un drum secundar.In scurt timp ne pomenim cu o masina de politie.Cel ce trecuse pe langa noi ne-a parat la politie!Politistul ne-a explicat ca e interzisa camparea chiar si aici ,eram in perimetrul rezervatiei desi nu eram in chei.Rezervatia e foarte extinsa pana sus in varful dealului.Noi nu aveam cum sa stim acest amanunt foarte important ,adica delimitarea rezervatiei in teren!La ce o fi extinsa pana in varful dealului nu pricep,flora de aici e putina,poate pentru a nu deranja sacalii?Sacalii pe care aici ,langa foc,pana sa vina politia ,au urlat infiorator.Era aproape de miezul noptii cand a trebuit sa strangem corturile si sa cautam alt loc de campare,mai venea si ploaia! AAm strans totul in graba si am urcat dealul ,de acum era intuneric,nu vedeam un alt loc,asa ca am mers la Manastirea Casian ,acolo pe platoul de mai jos am refacut tabara.Eu nu imi mai gaseam cateva elemente ale cortului,credeam ca le-am lasat jos in chei,mai venea si ploaia.In cele din urma le-am gasit.


Ajungem in Cheile Dobrogei.

Seara in chei.

Manastirea Casian.

Targusor.

A sasea zi,13.05.2024
Strangem corturile de langa Manastirea Casian si plecam la Macin trecand prin Targusor-Cheile Dobrogei-Cheia-Gradina-Sarighiol de Deal-Geamurlia de Sus-Caugagia-Slava Rusa-Slava Cercheza-Ciucurova-Atmagea-Horia-Cerna-Macin.Vom campa in locul destinat la Fantana de Leac langa Manastirea Sf.Ana.Colegii mei vor face Pricopanul,eu doar o parte ,il facusem in intregime cu alta ocazie.Ileana si Tami il faceau prima data,acum.

Gara din Targusor.

Asa arata Dobrogea

Biserica din Slava Cercheza.


Priopcea din mersul masinii !
Muntii Macinului ,zona Cheilor Chiedului, unde vom merge maine,principalul obiectiv ,nou pentru noi.

Locul de campare.Nu se plateste camparea ,se plateste o taxa de vizitare a rezervatiei de 10 lei de pers.
Imagini de pe Pricopan.





La cort m-a vizitat o broasca testoasa,a venit ea la mine nu am fost nevoita sa o caut!Stateam la masa si aud un fosnet langa picioare ...trecea broscuta pe langa mine,avea o viteza!


Am luat apa de la manastire.Noaptea a fost foarte frig 6 grade si aici am auzit sacalii!A doua zi plecam la Greci sa cautam Cheile Chiedului.

Ziua a saptea 14 mai 2024

Azi plecam de la Greci spre Cozluc sa cautam si exploram Cheile Chiedului.Am mai fost in zona la bujori pe Cozluc pe traseu marcat.Atunci aveam intentia sa intram in chei dar persoana de la parc ne-a spus ca sunt inchise! Nici nu stiam atunci ca nu se viziteaza,ca nu exista  un traseu marcat.Asa ca azi ne-am propus sa le vedem chiar daca riscam sa ne ratacim ,ceea ce s-a si intamplat pana la urma.Banuiam intrarea de langa Stajarul Secular de pe traseul Cozluc,dar nu eram sigura.Asa ca am sunat pe cineva care stia.Poteca bine batuta,oare de cine daca e interzis accesul.Am intrat pe firul apei la prima saritoare.Apoi urmeaza a doua saritoare care e cea mai inalta ,se poate catara cu atentie.Acum nu are apa,doar un firicel subtire mai curge prin vale.In jurul nostru se inalta pereti verticali impresionanti,nu credeam sa vad asa ceva in muntii Dobrogei.Stateam si ma minunam.Am urcat prima a doua saritoare,apoi a treia saritoare si asteptam colegii,dar ei nu mai apareau.Apoi am iesit din firul vaii sa-i caut.Ei  au iesit din vale dupa a doua saritoare ,eu am iesit sa-i caut si ne-am intalnit pe stanci.Aici am pierdut traseul corect.In loc sa continuam urcarea pe vale,ne-am catarat pe stanci.L-am sunat pe fiul meu care fusese aici si mi-a zis sa urmam valea.Am coborat in vale si am tot mers pe firul vaii,apoi am iesit in stanga dar tot de stanci am dat ,doar ca erau mai usor de trecut .In sfarsit am ajuns pe o muchie fara vegetatie unde am gasit bujorii din pozele fiului meu.Eram pe drumul cel bun.De aici am mers tot spre varf,pe o caldura insuportabila noroc cu vantul care batea bine! Am ajuns pe vf.Moroianu II marcat cu o momaie de pietre.Acum pe unde coboram?Fiul meu a coborat pe marcat spre Cozluc,mi-a trimis trackul ,dar nu am putut folosi aplicatia respectiva.Asa ca m-am orientat eu spre Cozluc.Am luat-o la vale tot pe muchie de deal,traversand intai o padure ,apoi urmeaza o alta traversare foarte dificila a unei vai abrupte coborand printre stanci.Aici Marius vroia sa urmeze valea in aval,dar pana la urma a venit dupa noi bombanind! Am ajuns iar sus gafaind,urcand 4x4,am ajuns iar pe muchie ,am mers inainte si am dat de stanci de unde  am vazut poienita traversata de poteca marcata de pe Cozluc.Am reusit sa coboram printre stanci si am intrat in poteca marcata.Asta a fost aventura din Cheile Chiedului !Trecem pe la Pietrele Mariei.La Greci intram la Centrul de Vizitare ,cumparam bilete si vizitam centrul,apoi colegii mei vor urca pe Tutuiatu.Urmeaza cea mai rece noapte de pana acum 5 grade asa ca plecam acasa prin Braila trecand Dunarea pe noul pod.Vom opri in Braila unde vizitez centrul orasului apoi urmam drumul spre Brasov pe soseaua Focsani-Lepsa-Tg. Secuiesc.

Intrarea in poteca spre chei.
 Prima Saritoare.
Pe stanci parasind valea.
Valea in amonte.
Coboram inapoi in vale.
Iar pe stanci














Pe vf.Moroianu II
Traseul urmat de fiul meu.
Traseul urmat de mine.
Vf Moroianu II,sus ,de unde venim.




Stejarul Secular si traseul Cozluc jos.

 Intentia de a scurta coborarea nu era buna ,acolo jos e o jungla de netrecut!


Stejarul secular.

Cheile Chiedului si muntele Moroianu .

Plecand spre Greci am facut o oprire si la Pietrele Mariei.Prima data cand le-am vazut mi-au parut fascinante ,acum mai putin!





Centrul de vizitare si informare.
Tutuiatu si Ghinaltu,ca nu se mai stie care-i unul ,care-i altul,dupa atatea inversari a denumirilor!

A opta zi,15 mai 2024

Dupa cea mai friguroasa noapte decidem sa plecam acasa!Trecem Dunarea pe noul pod de la Braila,unde vom vizita orasul apoi prin Focsani-Lepsa-Tg.Secuiesc vom ajunge acasa in Brasov.


Cateva imagini din Braila.




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prin Maramures,17-26.06.2024

  Ziua 1.    17.06.2024 Prima zi presupune drumul parcurs din Brasov pana in Cheile Turzii unde am campat.Pe traseu am vizitat cateva locuri...