duminică, 2 iunie 2024

PIATRA MARE,24.05.2024

 O drumetie cu peripetii in masivul Piatra Mare.Am urmat traseul Drumul Familial la urcare si coborare.In urcare ne-a iesit un urs in cale.Eu ramasesem in urma ,ascultam cu se taie copacii in zona Poteca Tiganilor,Marius era primul in urcare ,Viorica dupa el.El l-a surprins intr-un filmulet.Ajungem la cabana,ne asezam un pic sa ne odihnim si vine vulpea la noi sa i dam ceva de mancare.De acum e bine cunoscuta aceasta vulpe de la cabana,de fapt sunt doua vulpi,cealalta e mai retrasa nu asa prietenoasa ca asta.Urcam spre varf ,suntem atenti in zona Sura de Piatra unde multi s-au intalnit cu cocosul de munte.Dar cocosul nu e acasa,pe semne ,ca nu se arata!Urcam portiunea stancoasa printre marile stanci si dam de primele tufe de rodhodendron.Urcam mai departe,ajungem pe varf,suntem doar noi.Mai tarziu ajung trei filipineze,singurii turisti azi in Piatra Mare.Eu mananc la varf,am urcat pana la cabana fara sa mananc nimic doar cu cafeaua de dimineata,La cabana am mancat o banana si trei biscuiti,am lasat pe mai tarziu sa mananc pe varf.Acum,arunc ideea sa coboram pe Valcelul Dracului ca sa scurtam traseul lung pe care am urcat.Imi expun ideea colegii mei sunt de acord.Eu cam am totusi rezerve,cunosc traseul,am urcat o data pe el,stiu ca este destul de greu,nemarcat,dar nu stiu cum este coborarea.Incercam totusi sa ne apropiem de stanci,coborand foarte greu printre tufele de afin,rodhodendron si merisor inalte de 60-70 cm,care opun rezistenta la fiecare pas ce face inaintarea dificila.Ma tot uit in urma ce departe a ramas creasta,daca nu putem cobori avem de urcat nu gluma.Prin jungla asta Marius da de o balega de urs.Acest lucru m-a facut sa iau decizia de a renunta la acest valcel si bine am facut,deoarece prin valcel inca este zapada!No.acum cum urcam noi prin vegetatia inalta acolo sus in poteca?Dam de o poteca bine batatorita care duce spre cabana pe curba de nivel.Inaintam pe ea sa vedem unde duce daca putem iesi pe ea!Pe poteca traversam un valcel si apoi printre tufe apar mai multe urme in toate directiile,deci poteca batuta ducea la vale,nu e cazul sa mergem pe ea.Dezorientati incercam sa iesim la deal ,fiecare pe unde poate.Ajungem la grupul de stanci,stanci uriase,urcam printre ele.Tot urcam si nu mai ajungem sus.Nemarcate am vrut,nemarcate avem.Da-i si lupta cu panta,cu tufele ,cu grohotisul....In final am razbit si am ajuns in poteca,ne odihnim apoi coboram.Cam asa s-au derulat incercarile noastre de a scurta traseul!
A SE VEDEA FILMUL DE PE YOU TUBE!






































Urmeaza poze din lupta cu stancile in urcare din Valcelul Dracului.Nu stiu cati au ajuns aici,cred ca foarte putini.Poteca era facuta de animale.nu de oameni,nu umbla nimeni pe acolo.Doar noi...

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prin Maramures,17-26.06.2024

  Ziua 1.    17.06.2024 Prima zi presupune drumul parcurs din Brasov pana in Cheile Turzii unde am campat.Pe traseu am vizitat cateva locuri...