sâmbătă, 13 iulie 2019

Scarita-Belioara,Schitul Posaga si Cheile Posagii-22 iunie 2019

A treia zi venim din Statiunea Muntele Baisorii la Buru, apoi la Posaga de Jos.De aici in Cheile Posagii, trecand pe langa Schit si montam corturile pe malul paraului.Mancam,ne echipam si plecam spre Scarita-Belioara ,trecand prin Posaga de Sus,pe la orele 15.Cam am indoieli ca vom reusi sa facem circuitul muntelui pe caldura sufocanta si nori amenintatori deasupra noastra care chiar se mai si scutura la urcarea prin padure.Oricum incercam ,poate il facem,daca nu maine dimineata.Acum imi pare rau ca am facut circuitul la repezeala ,erau multe de vazut,dar asta e  cand faci totul pe fuga(nu stiu unde ne grabeam) nu iese si bine!Iesim din padure si tot urcam printr-o poiana lunga unde pasc turme de oi.Apoi urmeaza o poteca mai domolita prin padure si ajungem intr-o poiana unde traseele se ramifica.Unul din trasee ajunge in Cheile Pociovalistei.Noi urmam PR circuitul Scarita Belioara.Urcam la inceput printr-o padura deasa cu fagi uriasi unde ne mai racorim un pic apoi padurea se termina si tot urcam prin cea fost odata o padure ,au ramas doar trunchiuri de copaci arsi,negri,probabil aici a fost un incendiu candva ,o vegetatie cum nu am mai vazut ,tot felul de plante inflorite ,un spectacol.Aici am vazut cele mai frumoase flori de munte:orhidee,clopotei ,caldaruse,crin de padure,etc.Ajungem pe o creasta ascutita de unde urcam in continuare pana sus printr-o vegetatie de nu ne mai vedem unul cu altul,atat era de inalta plus copaci daramati in poteca.De cand tot venim si nu mai ajungem deasupra stancilor!Practic am ocolit tot muntele! In fine ,ajungem in zona stancariilor ,destul de restransa ca arie,doar trei locuri de belvedere,destul de frumoase.Ne grabim ,se face seara si nu stim cat timp ne va lua coborarea.Ajungem pe un platou superb ,plin cu flori deosebit de frumoase printre care multe palcuri de Arnica.De aici vedem Muntele Bedeleu luminat de razele soarelui la asfintit.Destul de lung traseul pe platou,apoi urmeaza coborarea abrupta prin padure,printr-o poienita cu case motesti,apoi iar prin padure coboram pe o panta  cu lespezi.In partea finala ne prinde o ploaie torentiala ,de nu mai vedem stancariile.Vom dormi pe malul paraului intr-un zgomot asurzitor.Dimineata plecam spre Rachitele.


 Intrarea in Posaga de Jos.
 Cheile Posagii .


 Intrarea in circuit.











 Ramificatie de trasee intr-o poiana mare.
 Aici intram la racoarea padurii,camasa fiind uda si de bumbac trebuie schimbata!
 Incepem urcusul printr-o vegetatie inalta cu multe floricele.




 Ajungem pe o creasta ascutita de unde poteca urca la stanga .
 Poiana de unde urcam cu ramificatie de trasee.

 Asa arata versantul urcat de noi ,plin de vegetatie cu copacii arsi,uscati.
 Pe creasta ascutita de care aminteam mai sus.
 Urcam in continuare.


 Cheile Pociovalistei in departare.



 Aici ajungem pe creasta Scaritei-Belioara .



 Daca aveam timp,aici pe valea asta era de mers ,explorat!
 Creasta pe care vom continua.


 De acolo venim .




 S-au terminat stancariile si incepe lungul platou cu o multime de flori ,mai ales orhidee,cum nu am vazut vreodata!

 Bedeleu in departare.






 Prima data cand gasesc pe un traseu ,Arnica!
 Nu se mai termina platoul cu flori,norii negri vin spre noi...
 Spre Statiunea Muntele Baisorii si Zapodie ,pe unde trecusem azi,inainte de a ajunge aici.In Zapodie se poate ajunge si de aici,dar nu avem timp!:((

 Exact ce ziceam mai sus!Aici incepem coborarea .

 O poiana cu case motesti vechi si apoi prin padure pe o panta care nu se mai termina!

 Aici o coborare pe lespezi de piatra.Si mai venea si ploaia,asa ca vom cobori in viteza ,sa scapam de pasajul acesta pana vine vijelia ,sa nu ne prinda aici!

 Pana la urma tot nu scapam de ploaie!Pe ploaie am urcat ,tot pe ploaie trebuia sa coboram!



 Vom dormi in Cheile Posagii pe malul zgomotos al raului.Dimineata ne oprim la Schit,dupa slujba de duminica primim coliva! Plecam apoi mai departe spre Rachitele.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...