joi, 11 iulie 2019

In Statiunea Muntele Baisorii,cautand catunul Zapodie,22 iunie 2019

A treia zi in Apuseni.Am plecat din Cheile Turzii spre Buru iar de aici prin Surduc ,Iara,Baisoara am urcat in Statiunea Muntele Baisorii.Statiunea ascunsa in padurea de brazi si ravasita de torentii ploilor din aceasta vara.Am urcat aici cu intentia de a ajunge in catunul Zapodie.Asa cum banuiam eu era foarte aproape acest catun,trebuia sa trecem o vale si era dupa celalalt deal insa vremea rea si sfaturile unui salvamontist ne-au facut sa renuntam.Am coborat ,am revenit in Buru apoi la vale spre Posaga unde vom campa si vom urca pe Scarita Belioara.
Dupa cum se vede mai sus era destul de aproape Zapodie de Statiunea Muntele Baisorii.
 Din Buru intram pe DJ 107 M spre Surduc sat al com.Iara,  trecand prin niste chei unde se afla aceasta grota probabil o galerie a unei foste mine.Trecem prin Surduc unde ratam vizitarea unei vechi biserici din lemn nestiind de existenta ei.Trecem prin Iara si mai jos avem imagini la iesirea din Iara spre Baisoara si Statiunea Muntele Baisorii unde vom ajunge.
 Spre Baisoara si Statiunea Muntele Baisorii.

 Ajungem la Manastirea din Baisoara,manastire noua ,acum se lucreaza la interiorul bisericii.




 Din Baisoara urcam spre Statiunea Muntele Baisorii pe niste serpentine de unde se vad casele risipite pe dealuri.
 De aici ,de la intrarea in statiune vad si intuiesc locul catunul Zapodie,fiind dupa primul deal din imaginea de mai sus.


 Ajungem in capatul statiunii si cerem informatii unui salvamontist care ne sfatuieste ,vazand ca vine ploaia,sa nu incercam sa ajungem in Zapodie.Asa ca ne intoarcem spre Buru si o luam spre Posaga.Urmeaza cateva fotografii din statiunea ascunsa in brazi !



 Ca mai toate centrele de informare turistica si acesta este inchis!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...