luni, 20 aprilie 2015

Rezervatia de la Reci-Sintionlunca,19 aprilie 2015.

Intr-o duminica foarte rece dis de dimineata, Deni vine cu o propunere de a ajunge in Rezervatia de la Reci pentru flora deosebita de acolo.In cateva ore ne organizam si ne intalnim in Santionlunca .Am fost trei masini pline...Nu am ajuns la Reci ,am abordat rezervatia dinspre Santionlunca,deoarece cautam Laleaua pestrita care se gaseste doar aici.Mai jos am marcat traseul facut de noi.

Lasam masinile pe o strada laterala langa Biserica Ortodoxa si intram in  lunca Raului Negru inspre padurea de pini ce formeaza Rezervatia pana la Reci ,acolo exista si o padure de mesteceni si un lac.Pana sa ajungem la padure ,sarind niste garle gasim Laleaua pestrita ,o floare deosebit de frumoasa ,rara si tocmai de aceea trecuta in lista plantelor protejate.








Treaba complicata cu fotografierea acestei minuscule lalea ratacita prin firele de iarba .....





Trebuia gasit unghiul perfect pentru o fotografie cat de cat ....



Ne indreptam spre padurea de pini.
Ajunsi langa padure ,la un moment dat apare in fata noastra o ciuta speriata in fuga ,vazandu-ne s-a speriat si mai mult asa ca deabia a reusit sa vireze incat sa ne evite si dusa a fost cat ai clipi !Mentionez faptul ca pe soseaua dintre Brasov si Sintionlunca trecusem pe langa un accident de circulatie in care fusese implicata o caprioara si care in urma impactului cu masina zacea moarta pe marginea soselei.

Gasim urzici si macris ,asa ca toata lumea la treaba......
..iar dupa atata ,,munca'' trebuie sa ne mai si odihnim si sa ne potolim foamea.

Apoi intram in padurea de pini pe un drum spre centrul ei ...

Mascota noastra din aceasta drumetie sau aparatorul nostru in fata jivinelor padurii !:))
Cam astia am fost, impreuna cu Deni ,fotograful.
Nu se putea sa nu ma catar pe copac,doar ca eram intr-un precar echilibru deoarece amicul nostru scutura de zor trunchiul care se tinea intr-o coaja doar si tare mi-era frica c-o sa aterizez cu copac cu tot.



Aici in dreapta ajungem  intr- o poiana dreptunghiulara mare iar dupa scurt timp deja iesim din padure.

Iesind din padure pe un damb gasim cativa deditei, Pulsatilla montana.
Splendid buchet de Pulsatilla montana,inca nu erau infloriti sau poate erau inchisi din cauza frigului si a vantului rece ce batea cu putere.

Un palc de pini ramasi in picioare langa pajistea arsa  ...
Taras pe burta printre deditei,doar ca vantul batea chiar si la nivelul solului la fel de tare si -i misca in toate partile.Greu de realizat foto de calitate in astfel de conditii.Mi-au inghetat mainile pe aparat asa ca am scos  manusile din dotare.Cand ne-am intors in Brasov am vazut ca intre timp ninsese de la 1000 de metri in sus,Piatra Mare si Postavaru isi schimbasera culoarea.

Ne indreptam spre Raul Negru ,mergem de-a lungul lui pana la un pod vechi de lemn si traversam ,intrand pe drumul de plecare si ajungand la masini.





2 comentarii:

  1. Mi-a facut mare placere sa retraiesc drumetia (cred ca in 2016 lalelele au inflorit cu vreo 2 saptamani mai devreme). Multumesc de postare. Deni

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost foarte frumoasa drumetia noastra in cautarea lalelei pestrite! Multumirile mele pentru organizarea ei cat si altele si mai spectaculoase,Deni!

      Ștergere