marți, 5 decembrie 2023

Padina Inchisa ,Piatra Craiului,18.08.2023

Padina Inchisa e o vale alpina in Piatra Craiului,o vale nemarcata, pentru a nu fi parcursa de turisti,deoarece este dificila si periculoasa,fiind inchisa ca o cetate ,de aici si denumirea,de o saritoare care nu poate fi trecuta decat de cei experimentati,adica de alpinisti! Nu e indicat sa va aventurati pe aici!
Eu ,avand o fire exploratoare,am incerca-o.atat cat mi-a permis.Azi,urc a doua oara aici cu amicii mei,mai mult pentru ei,care nu o cunosteau.Urcasem prima data cu Ileana si Tomi.Acum cunosc traseul,mai precis intrarea in vale.Atunci doar intuiam intrarea,intuitia mea functionase bine si chiar nu am avut probleme.

Traseul e urmatorul:De la Coltul Chiliilor urcam pe marcajul spre Refugiul Diana.Pe parcurs apare marcajul spre Padina Sindileriei spre stanga.Continuam si ajungem la baza stancilor unde gasim o placuta in amintirea unui tanar disparut aici.Imediat dupa stanci incepem urcusul pe vale.La inceput mai domoala dupa care ajungem la un grosotis foarte in panta care vine de pe un valcel din stanga .Data trecuta parca am urcat mai usor acest grohotis,acum panta pare foarte accentuata.Data trecuta chiar am urcat vreo 50 de metri pe acel valcel foarte expus,unde am dat de o balega de urs si am taiat-o de urgenta la vale. Urcam acum pe firul vaii printre bolovani si copaci ce formeaza tufisuri.Scapam de zona tufisului ,aici valea se deschide atat cat ii este permis,aici te simti ca intr-o cetate de jur imprejur.Pe stanga in urcare exista o scobitura in stanci unde se strange apa ,unde vin caprele negre la adapat.Tot aici exista trasee de catarare amenajate de alpinisti. Nici de data asta nu reusesc sa ajung la Saritoare.Nu am o explicatie.Asa ca va ramane neexplorata deocamdata,poate in viitor voi ajunge la baza ei,macar!Data trecuta nu am putut deorece era inca zapada depusa de un metru,intarita,iar deasupra pe stanci erau capre care miscau pietre care veneau peste noi!Facem un mic popas,mancam ceva si vom cobori.

Valea asta e una din cele mai frumoase din Piatra Craiului, alaturi de Padina lui Calinet si Padina Sindileriei!

 


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...