vineri, 29 decembrie 2023

Biserica Ortodoxa din Piata Sfatului,Brasov,26.12.2023

 Biserica Ortodoxa din Piata Sfatului poarta hramul Adormirea Maicii Domnului si a fost ridicata in anii 1895-1896 .A fost ridicata ca urmare a conflictului intre greci si romani din parohia Bisericii Sf.Treime(greceasca).Pierzand aceasta biserica, romanii au inaintat un memoriu la Bucuresti inca din anul 1828, prin care cereau dreptul de a construi o noua biserica ortodoxa in cetate. In 1883 a fost construita o capela pe terenul negustorului Constantin Boghici care nu avea iesire la strada ,aceasta fiind o conditie impusa de autoritati.In 1894 au fost stranse fonduri banesti iar in1895 a inceput constructia bisericii.La strada a fost ridicata casa parohiala accesul spre biserica facandu-se printr-un coridor in forma de tunel.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...