joi, 1 februarie 2024

Manastirea Snagov,12.12.2019

A fost ridicata de Mircea cel Batran la 1408 pe insula lacului Snagov.A fost refacuta de-a lungul timpului de Vlad Tepes,Mircea Ciobanul si Neagoe Basarab.In prezent au ramas biserica,un turn si o fantana.Biserica e construita in stil bizantin cu elemente decorative in stil romanesc.In 1456 Vlad Tepes  construieste un pod si un zid de aparare ,o inchisoare pentru talhari si un tunel pe sub apa care ar exista si azi!Inchisoarea functioneaza pana in 1856.Pe locul acesta a fost ridicata actuala biserica zidita de Neagoe Basarab la 1521,cea anterioara fiind distrusa de cutremurul din 1814.Biserica actuala a suferit de pe urma cutremurelor din 1977 si 1986 si a fost refacuta in 1998-2000.

Dar sa revenim la vizita de azi .Nu stiu ce hram poarta in sensul de monument istoric,ca manastire nu e,cert e ca din moment ce treci podul esti intampinat de o haita de caini care te mai si latra,iar in fata bisericii sunt cateva cotete pentru acesti caini,care nu fac o impresie buna vizitatorilor ,ce sa mai zic de turistii straini care ajung aici !























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...